Herrene tapte for Sveiva

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

12.10.17 | av Jonas Neskvern

LIHALLEN — Herrene fikk onsdag kveld besøk av Sveiva til fjerde kamp for sesongen. Disse lokaloppgjørene betyr alltid noe ekstra å vinne, men denne gangen var gjestene det klart beste laget.

GIF Fighters v Sveiva 2-7 (0-4, 2-2, 0-1)

Mål: Erlend Bjerknes, Anders Mellum

Assist: Eivind Brandeggen, Petter Ulven

Skuddstatistikk: 24-51

GIF var ute etter å revansjere tapet for Akerselva sist da topplaget Sveiva kom på besøk til Lihallen. Dessverre måtte herrene denne gangen klare seg uten en skadet Tommy Midtsveen, men fikk gledelig tilbake igjen både Björn Lundgren og Petter Ulven. Ulven, som kom fra nettopp Sveiva i sommer, bidro for øvrig med en målgivende pasning mot sine gamle lagkamerater!

Sett i ettertid var det helt klart 1. periode som ødela muligheten for poeng her. GIF lå nemlig under hele 0-4 etter de første 20 minuttene, og hadde det ikke vært for at de etter hvert tettet igjen bakover kunne det fort blitt stygge sifre. En som skal ha mye av æren for det er Tommy Fjeldaas. Han ble byttet inn på stillingen 0-4, og vartet opp med den ene strålende redningen etter den andre. Til slutt endte han opp med godt over 30 redninger, og den solide innsatsen førte til utmerkelsen som GIFs beste spiller.

I den offensive delen av spillet sleit GIF med å skape de helt store målsjansene. Sveiva fremsto som et solid og hardtarbeidende lag, og hadde egentlig full kontroll gjennom hele kampen. GIF fant ikke veien til nettmaskene før 27 minutter var spilt, men da målet først kom var det av det vakre slaget. Erlend Bjerknes banket inn sitt andre for sesongen etter en flott pasning fra Eivind Brandeggen. Litt senere i perioden tegnet også Anders Mellum seg på scoringslisten for fjerde kamp på rad.

Siste periode bar preg av at kampen i realiteten var avgjort. Det så lenge ut til at perioden skulle ende 0-0, men helt på tampen fastsatte Sveiva sluttresultatet til 2-7. Herrene er nå inne i en tøff del av sesongen der Tunet og Greåker venter borte i de to neste kampene.

Neste kamp

Borte mot Tunet søndag 15. oktober (kl. 16:00)
[/av_textblock]

← Herrene var nære poeng mot Tunet   |   Hjemmesiden er endelig klar! →