Sesongens første tap

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

30.09.17 | av Jonas Neskvern

KRINGSJÅHALLEN — Herrene klarte ikke å følge opp den gode sesongåpningen da de gjestet Akerselva lørdag ettermiddag. Det ble en jevn og målfattig kamp der de to lagenes målvakter lenge spilte hovedrollen.

Akerselva v GIF Fighters 5-3 (1-0, 0-1, 4-2)

Mål: Anders Mellum (2), Joakim Løvholm

Assist: Tommy Midtsveen (2), Mads Rongsjord

Skuddstatistikk: 23-20

Etter to forholdsvis enkle seiere over Haugerud og Bækkelaget ventet det betydelig tøffere motstand for GIF i denne kampen. Mads Rongsjord var for første gang med fra start denne sesongen, og bidro med en målgivende pasning mot sine gamle lagkamerater. Tommy Fjeldaas fikk igjen tillit i mål etter en god kamp mot Bækkelaget sist. Han vartet opp med en rekke strålende redninger også i denne kampen, og ble fortjent kåret til GIFs beste spiller.

1. periode så lenge ut til å ende 0-0, men idet periodesignalet gikk var det hjemmelaget som til slutt fant veien til nettmaskene. Til tross for store protester fra GIF valgte dommerne likevel å godkjenne scoringen.

GIF produserte flere gode muligheter gjennom kampen, men sleit med å finne åpningene forbi en god Akerselva-målvakt. Det tok faktisk over 37 minutter før det til slutt løsnet for Anders Mellum. GIFs toppscorer banket inn to nye mål denne kampen, og står nå med syv mål på tre kamper. Begge scoringene var assistert av Tommy Midtsveen, som dermed har vært nest sist på 10 av 20 GIF-mål denne sesongen. Det siste målet ble scoret av Joakim Løvholm etter en flott avslutning i lengste kryss.

Tre scoringer var dessverre ikke nok for herrene i dag, så sesongens første tap ble dermed en realitet. Denne kampen kunne riktignok vippet begge veier, men marginene var ikke på GIF sin side denne gangen.

Neste kamp

Hjemme mot Sveiva onsdag 11. oktober (kl. 19:30)
[/av_textblock]

← Hjemmesiden er endelig klar!   |   Tilbake i godt gammelt slag →