Exit for Elite i sluttspillet .

GIF ble valgt av Greåker i kvart´n , og første kamp i Tindlundhallen endte med tap 6-2 . GIF har sine muligheter , men har store vanskeligheter i denne hallen . Neste kamp var i Lihallen og hvor GIF kvitterte til 1-1 i kamper etter scoring av Joakim Løvholm helt på tampen av kampen . 11-10 sier vel sitt , og hvor motstanderlaget som er solide bakover fikk hele 11 kasser bak seg . Der kan de ikke være fornøyde . Olav Ansnes Falkeid med 4 mål og BB for GIF . Tredje kamp endte med tap 8-3 , og hvor vi nok en gang sliter i Tindlundhallen med å omsette . Denne kampen ble preget av mange feil fra GIF, og hvor 5 kasser av motstanderlaget er litt av det letteste slaget . Men Greåker er dyktige ! Fjerde kamp , og den går i Lihallen . Får vi en reprise på forrige hjemmekamp ? Med godt over 200 tilskuere på en onsdags match , tar GIF nok en gang godt tak . Anders Mellum er i skikkelig slag , og viser fram hva det bor i gutten . Goalie Andreas atter en gang på hugget , og redder mye nok en gang . Imponerende !
GIF vinner 6-5 på hjemmebane og det er klart for en 5. kamp og det i Tindlundhallen .
Fredag kveld i utkanten av Sarpsborg , og her blir hjemmelaget Greåker nok en gang for sterke for Nittedals laget . GIF blir kjørt bakpå og har sporadisk besøk i hjemmelagets sone . Nok en gang står vår Landslagsmålvakt opp , og sifrene hadde nok vært betydelig annerledes uten ham bak i buret . Det blir seier for hjemmelaget Greåker med 6-1 , og dermed er årets sesong over for GIF sin del . Vi gratulerer Greåker med semifinale !

Vår Goalie Andreas Ansnes Falkeid gjør en imponerende innsats i buret i disse 5 kvartfinalekampene , og blir kåret til GIF´s BB hele 4 ganger . 3 i Tindlundhallen , 1 i Lihallen , og det er bare «lillebror» Olav som stikker av med 1 BB i Lihallen i 11-10 matchen . Hvor lenge får vi beholde Andreas i GIF ?

Det venter kanskje nye og større oppgaver i fremtid for vår Goalie (time will show) , da det har vært en god sesong for keeperen med debut i VM laget for Norge , og meget solid innsats i serie og sluttspill for GIF .

Andreas Ansnes Falkeid

← To spillere fra GIF i bruttotropp Norge U19 herrer .   |   En trio «legger opp» ! →