Seier mot Sandnes .

Det var kanskje ikke mange som hadde GIF som sine favoritter i dagens kamp mot Sandnes , men tross høstferie var det nærmere 80 på tribuneplass som støtter laget og som fikk se et GIF lag som ville revansjere seg etter litt stang ut de siste to kamper som endte med tap . Stemningen i garderoben før kamp er høy og minner litt om fjoråret med latter og smil , men dog er innstillingen «ALL IN ! » .
Kampen er ikke mer enn 01.34 gammel ,når kaptn Robin fyrer fra midtbanen og finner nettmaskene hos Sandnes . Ben ødelegger sikten til keeper og hopper unna i rett tid . Pass fra Christian . Det tar ikke mer enn 39 sek. før GIF går i ledelsen med 2-0 . Denne gang i kontring fra trioen Erlend , Vetle og Eivind , og hvor Mr. Brandeggen avslutter med en kontrollert backhand . En super åpning for GIF sin del i kampen , og har gutta funnet «god tonen» igjen ? Kampen går litt frem og tilbake de neste 10 min. , når GIF får frislag foran Sandnes målet . En variant av Bjørn og Olav omsettes til 3-0 i GIFs favør hvor Olav netter etter pass Bjørn . Tid . 12.25 . Det bølger litt nå de neste minutter . men GIF klamrer seg fast . Andreas med litt mer å gjøre i buret nå med gode redninger , og hvor Robin omsetter til 4-0 i favør GIF etter 18.57 med pass fra Henrik . Bredli på «hugget» og det er godt å se . Sandnes får sin redusering til 4-1 etter 19.59 , og hvor vi dessverre ikke klarte å «nulle» . Men absolutt en severdig kamp å se fra en GIF tilhengers side .
Andre periode starter bra , men Andreas får litt å bryne seg på . Sandnes reduserer til 4-2 etter 28.13 , og GIF sliter litt nå . Så får vi en bra sjanse av Fabian Stensberg , men uten resultat . Det veier gutten opp for litt senere da han egenhendig tar en «coast til coast» og avslutter mesterlig hardt opp i krysset . Fabians første mål ! , og det er nyyydelig ! GIF opp i 5-2 etter 36.20 . Ben setter så sin første i matchen på tampen av perioden 39.25 til 6-2 pass Robin , og GIF vinner også perioden 2-1 og med ledelse innfør siste periode med komfortabel 4 måls ledelse .
Tredje periode , og 94 rekka viser seg fram . Robin til Henrik , Henrik til Ben , og Ben utøker GIFs ledelse til 7-2 . Sandnes kjemper hardt nå og kommer til gode sjanser , og det blir marerittaktig når de reduserer tre ganger på tre minutter . 7-3 etter 47.27 , så et uheldig selvmål av GIF etter 48.27 til 7-4 . Så en to minutter til GIF etter hardt spill 49.17 , og hvor Sandnes i sitt PP reduserer nok en gang for rogalandslaget og til 7-5 etter 50.24 . Spenningen er til å ta og føle på , og spørsmålet er om det vil holde mot et hardkjempende Sandnes lag som har «spist» seg kraftig innpå . Fire minutter senere er det GIF som kan juble for scoring , da Olav starter fra midtbanen på venstre side , fører ballen på backhand og vipper av to Sandnes spillere (ble de svimle ?) og tar «kjøkkenveien» på Sandnes keeperen . 8-5 til GIF etter 54.24 , og vil dette holde mot Sandnes de neste fem og halvt minuttene ? Meget god enkelt prestasjon som i likhet med Fabian . GIF rir av og går seirende ut av kampen med 8-5 . God innsats fra hele laget i dag , og med noen nye spillere som får sitt første nettkjenning i årets serie . kaptn Robin GIFs BB i dag , og godt å se gutten smile og være glad . Vel fortjent gutta !
Neste hjemmekamp er ikke før 19. nov. da vi tar i mot IK Akerselva . Før det har vi Greåker , Sarpsborg og Sveiva borte .
Robin 2/1 , Ben 2/0 , Olav 2/0 , Henrik 0/2 , Eivind 1/0 , Fabian 1/0 , Vetle 0/1, Bjørn 0/1 , Christian 0/1 .

be-goody

← Oppstart for jenter/gutter f. 2011   |   Nok et tap for GIF . →