Lite «funka» mot Fredrikstad .

Høstferien står for døren , og GIF har tre kamper som skal spilles i løpet av ei snau uke . Denne lørdag ventet Fredrikstad IBK i Lihallen før vi møter Haugerud borte på onsdag , og Sandnes IBK neste lørdag i Lihallen . En travel uke kommer det til å bli .
Det er Fredrikstad som tar kommandoen i kampen og GIF er på «hæla» fra start , men det er Joakim som scorer pass Bjørn etter 04.15 og til ledelse . Andreas får mer enn nok å gjøre og redder mesterlig i både 2 mot 1 , og 3 mot 2 en rekke ganger . Bjørn har tatt ansvar og maner sine rekkekamerater og laget til å løfte seg , men GIF virker ikke på hugget i dag . Det blir altfor mange feil gjort , og det preger laget sterkt . Fredrikstad spiller klokt og er gang på gang ekstremt farlige i sine kontringer , mens GIF ikke har funnet tonen sin . GIF klarer ikke stå i mot , og det er meget rettferdig at laget fra plankebyen utligner til 1-1 etter 10.15 . Et Fredrikstad frislag rett foran GIFs kasse går i mål , men dommerne annulerer for obstruksjon . Der var vi heldige .
Det er bare Bjørn og Andreas som fungerer i dag , og uten dem hadde det vært værre og stygt uten disse to . Ingenting «funker» virker det som , og selv med ett par bra sjanser vil ikke ballen inn bak en god keeper i Fredrikstad . Løsningene fra GIF går i «stampe» , og man finner ikke nøkkelen til å låse opp . Bjørn sender skudd på kassa til Fredrikstad , og hvor Christian Hafsten Kragerud er på returen og settern fint . tid:19.55 . Det kjennes litt urettferdig at GIF går til første pause med ledelse 2-1 , og hadde det ikke vært for Andreas sitt bidrag i buret hadde dette sett annerledes ut . Vil GIF tenne til i andre ?
Fredrikstad utligner igjen , og denne gang til 2-2 etter 31 sekunder av andre periode . Fortsatt ikke noe godt spill av GIF , men får PP etter 25.36 hvor man øyner muligheten . Dessverre ikke en god PP denne gang heller . Fredrikstad kontrer når GIF mister ball i offensiv sone , og de er nærmere å ta ledelsen i kampen enn det GIF er . Så blir Benjamin utvist etter å ha stoppet en kontring fra Fredrikstad litt ulovlig . Vil Fredrikstad ta vare på dette ? Bjørn jobber som en helt , og viser virkelig hvorfor han har spilt SSL og gjør et «one man show» i boxplay og omsetter til GIF ledelse 3-2 . Mesterlig gjort av fyren fra Malmø og Skåne !
Undertallet ris av , og GIF leder 3-2 innfør siste periode .
Fortsatt famlende spill fra GIF , og når Christian setter opp Fabian Stensberg på blank uten nettkjenning , ja da må man bare se det i øyet at dette er absolutt ikke dagen for GIF . I stedet for å utøke ledelsen til 4-2 , kommer et blindpass fra GIF inn i slottet i egen sone og da i stedet 3-3 . Samtidig med utligningen får Robin en to minutter for hardt spill etter 47.33. Igjen rir GIF av undertallet , men GIF gjør mange unødige feil . Nok engang kontring fra Fredrikstad , og da klarer selv ikke Andreas stå i mot . 3-4 til Fredrikstad etter 52.49 , og GIF er rystet og klarer ikke å respondere . Time Out GIF 54.30 , og hvor Coach Hermansen kanskje har noen lure triks på lager ? Det prøves iherdig fra GIF , men ingen nettkjenninger . Når det atter en gang brytes av Fredrikstad og som kontrer inn til 3-5 , er det nok mest sansynelig den berømte spikern i kista tid 58.09. Fredrikstad stopper et GIF angrep med spill med hånd etter 58.39 , og GIF får muligheten . Alt kan jo skje i innebandy , og Andreas forlater buret for 6 mot 4 spill . Dessverre ingen effekt for GIF og hvor Fredrikstad faktisk får muligheten til å utøke , men ballen blir stoppet ulovlig av en 7. spiller fra GIF . GIF får en to minutter for å ha for mange spillere på banen . tid 59.14 .
En svært dårlig dag for GIF ender med et surt nederlag for Fredrikstad , og hadde vi ikke hatt Andreas i buret og Bjørn på banen er jeg stygt redd for at resultatet kunne blitt mye verre .
Bjørn meget god i dag og «makes a difference» med herlig undertallsmål og to pass .
Joakim 1/0 , Christian 1/0 .
Andreas blir kåret til GIFs BB .
Neste kamp er borte mot Haugerud på onsdag , og hvor vi håper at laget reiser seg og finner godtonen igjen .

bjorn-lundgren4
BJØRN LUNDGREN