Seier i første seriekamp !

Det var stor spenning foran årets første match i Herre Elite serien , om vi fikk like god åpning som forrige sesong hvor vi sikret ett måls seier over Grei i siste spillesekund . Årets oppladning har vært bra , men det er alltids spennende å se om dette omsettes i kamp . Med den nåværende skadesituasjonen med Bacolod langtidsskadet , og med Sindre Buraas , Olav Ansnes Falkeid , Vetle Mellum , Tommy Fjeldaas og Trym Stokland nå i dag på tribuneplass , måtte Coach Hermansen innkalle fra G19 .
Kampen mot Grei åpner nervøst , og det er goalie Andreas Ansnes Falkeid som tetter igjen bakover med glimrende avklaringer og redninger i første periode . Her kunne vi fort ha havnet bakpå . Kaptein Robin Norstrøm setter 0-1 etter pass fra Erlend Bjerknes på en finurlig måte , og GIF går seirende ut av 1. periode med ett mål mot null .
Andre periode kommer GIF mere til i sitt spill , da det kanskje er litt uvant å spille på parkett og nå virker de sikrere . GIF tar ledelsen 0-2 ved Anders Mellum pass Bjørn Lundgren , og 0-3 ved Robin nok en gang ved pass Bjørn . GIF sliter litt med avklaringer foran eget mål da ballen spretter mye , men begynner nå å få mer tak i teknikken . Grei reduserer til 1-3 hvor ballen blir snappet opp i egen sone etter dårlig GIF pass , og hvor de omsetter 3 mot 1 . Etter brudd i egen sone (GIF) passer Robin fram til Bjørn som nydelig runder keeper og øker til 1-4 .
Tredje periode og Benjamin Belsten med pass Robin utøker GIFs ledelse til 1-5 etter 14 sek. spill . Deretter Bjørn som utøker til 1-6 ved Anders , og vi er fem mål foran . Grei reduserer til 2-6 , men nå spiller GIF ganske så bra . Henrik Bredli omsetter til 2-7 ved pass Robin , og ved 2-8 er rollene motsatt . Scoring Robin pass Henrik . På tampen får Grei straffeslag og Philip Rudningen (99) erstatter i buret men klarer ikke avverge . Skulle bare mangle da han har sittet «benk» fram til nå , og det er aldri lett å komme inn , men gutten gjør en helhjertet innsats . Målet er ikke hans !
GIF vinner komfortabelt med 3-8 , og hvor vi dessverre får to spillere til på skadelisten . Audun Moen Hovin måtte gi seg tidlig i andre periode (lårhøne) , og Benjamin ble stemplet godt på foten i tredje .
Men gledelig er det at vi i GIF alltid har noen som kan overta og bidra fra yngre rekker , og med debutantene Mikkel Lindblad (97), Ole Bastian Løchen (99) og Jonas Neskvern (98) rir vi av og vinner sikkert til slutt .
Solid seier på bortebane for Coach Hermansen og John Hansen , alltid morsomt å åpne serien med solid seier.
Litt bekymrende er jo at GIF nå har mange på skadelisten , men med en stor ungdomsavdeling og bruttotropp er det alltids noen å hente . Og det gjør Coach Hermansen gladelig !
God innsats fra samtlige Giffere i dag , med mye godt spill innimellom og dertil forsvarsspill . Godt at første match er gjennomført og dertil vunnet , det er 3 poeng verdt .
Kaptein Robin Norstrøm blir kåret til GIFs BB vel fortjent , og med Andreas Ansnes Falkeid og Bjørn Lundgren hakk i hæl .
Robin Norstrøm 3/3 , Bjørn Lundgren 2/2 , Anders Mellum 1/1 , Henrik Bredli 1/1 , Benjamin Belsten 1/0 , Erlend Bjerknes 0/1 .
Skuddstatestikk 22-22 . Andreas med redningsprosent på 91,67 % .

giffighters1

← Tunet ble for sterke i Lihallen .   |   Norge slo Tyskland 11-1 i Polish Open ! →