Treningskamper Herrer Elite

Herrer elite startet sin oppkjøring til årets sesong allerede i slutten av mai i år , og hvor coach Samuel Rosenkvist overlot roret til vår nye coach Paul Andre Hermansen medio juni før hans exit til Sverige . Mai/Juni besto av 4-5 treninger per uke , med barmarkstrening og sågar ukentlig økt med GIFs eminente turngruppe med kyndige og gode trenere . Juli var lagt opp til egentrening for spillerne , og hvor oppstart 1. august igjen var med barmarkstrening, styrke og 1-2 pass i hall .

Årets første treningsmatch ble spilt i Skedsmohallen mot Lillestrøm IBK (1.Div.) , og hvor motstanden ikke var altfor stor da vi med halv fart seiret greit 10-2 . Goalie Philip Rudningen (99) voktet buret hele matchen , og hvor Mikkel Lindblad(97) fikk sin debut på elite .

I dag mandag 22.august gjestet vi Sarpsborg borte i Skjeberghallen , og hvor Coach Hermansen skulle teste ut noen nye sammensetninger og rekker . Debutant i dag var Jonas Neskvern (98) som skulle i ilden for første gang på elitelaget .
Kampen starter rotete fra begge lag , og hvor man tydelig ser per nå at her må det kanskje mer trening i hall før ting setter seg . Noen spillere i nye og kanskje uvante rekker og posisjoner , men Coach Hermansen må finne sine svar . Sarpsborg vinner første periode 1-0 , uten at GIF får noen nettkjenning og har lite skudd på Sarpsborgs mål . Gutta tenner litt i første pause , og kvitterer til 1-1 tidlig i andre periode . Frislag til GIF foran Sarpsborgs mål midtveis i perioden og hvor man finner nettmaskene , og GIF har snudd til 1-2 . GIF får ytterligere en nettkjenning i perioden til 1-3 før fløyta går og andre pause . Tredje periode og Goalie Falkeid har overlatt plassen til Martin Kruger Bernås (98) mellom stengene , og hvor gutten som debuterte mot IK Akerselva i fjor får bryne seg . Sarpsborg reduserer til 2-3 , men det er GIF som rykker litt og med ett står det 2-5 til gjestene fra Nittedal . Det rakner dessverre for GIF mot slutten av siste periode , og det er sågar Sarpsborg som setter 6-5 etter en meget vellykket snuoperasjon og hvor det kun var igjen 4 sekunder av matchen . Dermed surt tap på slutten av kampen og hjemreisen fra Sarpsborg ble litt mer tung å kjøre . Henrik Bredli og Vetle Mellum syke i dag og ikke med . Bjørn Lundgren på benk uten spilletid . Joakim Løvholm hvilte de to første periodene men måtte til pers i tredje , og hvor Anders Mellum måtte gi slipp av tredje pga syk .
Coach Hermansen ikke altfor fornøyd , men fikk se at hele troppen i aksjon .

Sarpsborg IBK – Gjelleråsen IF : 6-5 (1-0)(0-3)(5-2)

20.42 1-1 Erlend Bjerknes / Robin Norstrøm
30.25 1-2 Mats Steinseth / Sindre Buraas
32.43 1-3 Eivind Brandeggen / Mats Steinseth