GIF Fighters G16 til NM semifinale !

GIF Fighters G16 havnet på andre plass i sin gruppe under dagens NM puljespill i Ekeberghallen , og hvor de møter naboklubben Sveiva i semifinalen tidlig søndag formiddag i Høyenhallen .
Første kamp lørdag tidlig morgen var Sola IBK fra Rogaland , og hvor det var rogalendingene som leder med 2 mål halvspilt første periode . Gutta tar seg sammen og setter 2 mål før periodeslutt . Andre periode setter vi ytterligere 2 mål og vinner 4-2 . Kampen var under pari . men seier er seier .
Andre kamp var mot Bækkelaget SK som har vist seg å være en sterk motstander , og hvor GIF tapte med 1 mål i siste seriekamp . Første periode ender 1-1 , men vi tar oss sammen og vinner til slutt solid v5- 2 . En bra kamp hvor vi og hvor vi viste frem hvem som var best en gang for alle . Kasper Styffe med 4 mål og 1 pass , og dermed 5 poeng i kampen .
Tredje kamp var Ajer IBK fra Hamar , og hvor 01 spilleren Sverre Gulliksen (fra G14) setter GIFs første nettkjenning i matchen . Det blir ren overkjøring fra start til slutt , og på stillingen 6-0 til GIF setter vi inn 01 keeperen Aris Vaporakis i buret samt de de andre 01 spillerne (G14) som til nå ikke hadde hatt spilletid. Hans bror Nicolay setter for øvrig inn 6-0 målet for GIF , og det var hele 10 forskjellige målscorere i matchen som ender 11-1 i GIFs favør .
Fjerde kamp var mot våre rivaler fra Østfold nemlig Sarpsborg Sharks . Vi tar ledningen 1-0 , men særpærne egler seg innpå og kvitterer til 1-1 før periodeslutt . Andre periode blir vil litt deffensive i vårt spill , og det er Sharks som har de hvasseste sjansene . En god Philip Rudningen i mål rydder unna i god stil , men klarer ikke alene å stå i mot . Sharks opp i ledelse ledelse til 1-2 og med to minutter igjen av perioden tar coachene Løchen/Ingebretsen T.O. ! Eget frislag – Rudningen ut – spill 6 mot 5 ! Spillet bøljer og det er særpærne som får brutt og sender ballen i åpent GIF mål . 1-3 og med litt over 50 sek. igjen . GIF kriger inn redusering til 2-3 , men det er ikke nok tid igjen til å få kvittering .
Dermed endte det med andre plass i gruppa , og hvor Sveiva venter i semifinalen i Høyenhallen i morgen .
Vi gratulerer G16 med vel fortjent semifinaleplass , og hvor vi ønsker det aller beste mot Sveiva i Høyenhallen i morgen kl.10.00 .
Så møt opp og støtt vårt G16 lag til seier og finale !!

gif fighters g16-2016-1

← Exit for G16 i NM semifinalen   |   Rekruttlaget med seier og berget plassen i 2. div. →