Før kampen lørdag!

Da har vi en kamp igjen mot de lag som best utfordrer om et NM-gull i april, Greåker IBK. Laget har vært solide i eliteserien så langt og kun tapt en poeng, vinst på straffer mot Akerselva. Det Næsholmskt trenede laget har og hatt suksess internasjonalt da man vant European Cup tidligere i høst. Et bra lag med god selvtillit er hva vi møter i Lihallen til lørdag.

På syv kamper har vi gjort omtrent like mange mål fremover, men Greåker holder tettere bakover med litt over 4 mål baklengs per kamp mot litt over 6 for Gjelleråsen.

I Greåker er det Conradzon og selvfølgelig Torp som står øverst på lista over interne poengplukkere. For GIF er det fortsatt Norstrøm og makkeren Bredli som scorer flest og mest.

Til kampen har det skjedd noen forendringer i spillerstallen. Adam Ekblom har valgt å flytta hjem til Sverige ett tre måneder hos oss. Det er ikke alltid enkelt å få til alle deler av livet på et nytt sted. Vi setter pris på den tid vi fikk sammen med han og ønsker han lykke til i fortsettelsen.

Vi er takknemlige at Tobias Wendelstig har mulighet å bli med tidligere en tenkt. Planen var at han skulle bli med etter jul, men han er allerede i full trening å spiller første kampen allerede mot Greåker.  Han overtar i tillegg posisjonen som assisterende trener, slik det var sesongen 2013/2014. Dette er viktig for laget, å få til en god løsning kjappest mulig.

Wendelstig har vært svært god de siste sesongene og var en av toppscorerne for GIF i fjor. Han har i tillegg god kontakt med de yngre spillerne fra sin sejour som trenere for G-19 da de vant NM-gull.

Vi sliter fortsatt litt med balansen i angrepsspillet, noen som Slevik benyttet svært godt da de kontret in fire-fem mål.  Det er noe vi prøver å få til og det går på at bevisstgjøre laget og enkelte spillere på oppgaven deres. Vi er fortsatt gode i spillet med ball og det skal vi ta med oss videre.

Greåker spiller en innebandy som er litt enklere å håndtere en Slevik sin. Det betyr ikke at det blir en lettere kamp. Men vi har trua på at vi har mulighet å vinne hver kamp vi spiller. Vi må dog få med en prestasjon fra den «øverste hyllen» for å ha muligheten til en seier.

Vi fortsetter å prestere godt på tribunen og. Det setter vi stort pris på.

Vi gleder oss til kamp, som alltid!

← #29 KJÆRE TOBIAS   |   Som väntat svårt i Gressvik →