G18 tok et skritt mot nytt NM-gull!

G18: Gjelleråsen – Tunet, 9-5

Tirsdag kveld, Lihallen. Kampen mot Tunet betyr første kamp for sesongen og det er alltid litt spennende å se hvor lagene står.

GIF:s juniorer har hatt en litt annerledes oppkjøring da de nye trenerne gav seg uken før seriestart.  Det er uheldig men jeg skjønner motiveringen til det godt. Nå er det opp til laget å komme sammen å fortsette veien mot NM-finale i april.

Jeg fikk en forespørsel om å bli med denne innledende kamp og det er alltid morsomt. Litt vanskelig blir det når jeg ikke helt har fått med meg hvem som har vært med på trening og hvem som plejer å spiller med hvem. Samtidig er jeg godt kjent med 97-gutta og noen av 98-erne har blitt med på treninger forrige sesong. Både med Elite og G18.

Vi begynner på tre rekker å tenker at det skal gå fint. Vi er et bedre lag en Tunet og dersom vi spiller på den måten vi har kapasitet til kommer dette å bli en grei seier. Vi sliter litt i første omgang med tempo og forsvarsspill.  De som spiller fast på Elite får plutselig en haug av tid og rum å gjøre ting på. Dessverre benytter vi oss av den og mister det overtak i hensikt til tempo og teknikk vi ellers har.

Før andre omgang går vi ner på to rekker for å prøve å avgjøre kampen tidlig. Så blir det ikke til tross for et godt overtak i spillet med ball. Tunet får mulighet å score når vi ikke helt gjør ting rktig. Vi mister strukturen i forsvar og det er bare å gratulere Tunet til gode angrepp.

Etterhvert blir det som ventet – vi gjør det vanskeligere for Tunet da vi styrer spillet uten ball på den måten vi ønsker. Ved stillingen 4-4 er det fortsatt litt rotete men når 3. omgang starter er det vi som er i føringen. Kampen ender 9-5 til et Gjelleråsen som sliter litt med innsatsen.

Selvfølgelig ønsker vi å spille på flest folk mulig. Samtidig er det oppgaven til laget at vinne hver kamp. Oppgaven fra styret er enkel – ta hjem et NM-gull til Nittedal. Det betyr at innimellom kommer noen få spille mindre en andre. I kampen blev det litt uheldig at jeg ikke har oversikten rundt hvem som har prestert på trening eller ikke.

Det og utviklingen til spillerne får de nye trenerne ta sig an. Vi gleder oss uansett til en god start på sesongen, tre poeng til GIF og at alle spillerne fikk bidra på banen. Flott å se Mikkel Lindlbad som fortsatt har evner å få ballen i mål. I tillegg imponerer Fabian Stensberg med godt tempo og gode avgjørelser på banen. Der har vi et talent at følge fremover.

Svært midlertidig trener for G18,

Samuel Rosenkvist