Prague Games 2015 – GIF Fighters G18

Onsdag kveld , og Team Oxdog fra Finland i Hala Vinohrady . Laget som er stappfullt med nybakte U19 verdensmestere tok ledningen allerede etter 6 sekunder , men GIF v/Erlend Bjerknes kvitterer etter 58 sekunder . Et meget sterkt finsk lag med spillere fra åtte klubber , dundrer på våre gutter i fra Nittedal . GIF kommer seg inn i kampen og gjør heroisk innsats , men våre alenesjanser og skudd blir ikke omsatt . Derimot tar Oxdog vel vare på sine og de netter to ganger før pause . Andre periode og Oxdog skrur opp tempoet. De er meget effektive og litt heldige ved to anledninger , og hvor avslutningene finner nettmaskene våre . GIF har også sjanser , men de blir dessverre resultatløst . Vi taper 1-6 for laget som til slutt vinner Prague Games B18 .
Torsdag morgen og opp kl.06.00 for en liten luftetur , rask frokost og deretter i taxi til Kunratice som ligger et godt stykke utenfor sentrum av Praha , for å møte Sweedland Sokol Val. Klobouky , Cze (tsjekkisk distriktslag) kl.08.20 . GIF vinner kampen ganske lett med 7-0 , og GIF var nok det best forberedte laget så tidlig en morgen . PSKC Okrisky , Cze ventet så kl.11.00 , og hvor GIF igjen vinner og med 4-1 denne gangen . Vi har da blitt nr 2 i gruppa , og må spille i den samme hallen kl.16.50 . Det blir da 5 timer i Kunratice og vi frykter hallsyke ! Laget vi skal møte blir klart i løpet dagen i sin gruppe , og hvor det så ut som om Ajer IBK fra Hamar skulle bli vår motstander . Det blir FBS Hattrick Brno , Cze vi møter i 1/32 , og hvor vi tilbyr oss å vente 10 min. til matchstart da de ikke rakk fram i tide . De trodde matchen startet en time senere , og vi var snille som ikke tok W.O. .
Dette kunne bli skjebnesvangert , da det stod 1-1 etter full tid . Brno lå i tett Box hele kampen , vi med sure bein og hallsyke de luxe klarte ikke å bevege oss særlig mye og spillet var stillestående og meget lite oppfinnsomt . Straffer , og Olav Falkeid setter sin og Goalie Nordli redder tre , og dermed videre til 1/16 og Tatran Stresovice , Cze tidlig fredag morgen i Vinohrady .
Det begynner friskt mot et lag som har hele 25 spillere og tre keepere i sin stall , og vi kommer til mange brukbare sjanser som ikke omsettes . Marerittet begynner etter spilte 12 minutter , hvor Tatran setter tre kasser (ketchupeffekt) i løpet av 58 sekunder . Deretter utvisning GIF og Tatran setter i overtall + en til før pause . Hva skjedde ??? GIF reduserer tidlig i andre og har en god mulighet til ytterligere redusering etter 30 sekunder , men ny utvisning GIF og hvor Tatran utøker til 1-6 . Så enda en utvisning til GIF , og nå ser man slaget er tapt . Tatran setter på friske bein , og hvor vi ikke klarer å stå imot . Exit med 2-10 for Tatran , som også ble finalist mot Oxdog .
Dermed var Prague Games 2015 over for GIF Fighters B18 , og hvor vi nok alle hadde forventet å gå litt lenger .
Men cup er cup , og man vet aldri hva man møter .

Erlend Bjerknes

olav-team oxdog3

GIF G18 - Team Oxdog3

GIF G18 - Team Oxdog2