G18 seriemester 2015 etter seier over Bækkelaget

Lørdag 14. mars var det klart for seriefinale mot Bækkelaget i Lihallen. Til denne kampen stiller GIF med 15 spillere + Nordli i mål i de to første periodene mens Bendik står i siste. GIF kjører med 2 rekker i første periode og 3 rekker i de to siste.

GIF valser over Bækkelaget og leder hele 8-2 etter 17.38 i 2. periode. Hele 7 spillere tegner seg på scoringslisten og markerer dermed at laget ikke er avhengig av enkeltspillere for å lage mål. Og målene er i alle kategorier. Kjøkkenveien, langskudd, nydelig trekantspill, bak mål og ut i tårnet, tversover med skudd direkte i mål. Slutten av 2. periode slurves det dog litt og Bækkelaget får en redusering til 8-3. Det ser nå ut til at GIF er ferdig med kampen mens Bækkelaget spiller videre og vinner dermed sisteperioden 0-3. Ingenting vokser inn i himmelen og kampene er ikke ferdig før sluttsignalet lyder. Men GIF har kontroll. Litt mye å ta igjen for Bækkelaget. Dermed er to titler i havn – one to go !! Vi ticker av Seriemesterskap og Regionscup. NM HERE WE COME – BRING’EM ON !! Nå er det bare full fokus mot NM som gjelder.

Kampfakta  : GIF Fighters – Bækkelaget : 8-6 (4-1)(4-2)(0-3)

Utvisninger: GIF 3×2, Bækkelaget 1×2

← G18 med sesongens siste seriekamp   |   2. KV: Sarpsborg – Gjelleråsen, 4-8 (0-3, 3-3, 1-2) →