G18 med ny finaleseier i Regionscupen.

Søndag 1. mars var det klart for finale i Regionscupen mellom GIF Fighters og Bækkelaget. GIF stiller med alle mann alle til denne kampen bortsett fra de som er syke/skadet. Nordli starter i målet. Ellers er det en spiller som ikke starter dagens kamp. Årsaken er at hovedtrener Rosenkvist ønsker at protester mot dommeren ikke skal forekomme og må få en konsekvens. Spilleren må dermed stå over 1 periode siden en slik hendelse oppstod i GIF sin forrige kamp mot Sveiva. Forhåpentligvis lærer spilleren noe og selvfølgelig er dette et signal til resten av laget også.

GIF starter med 2 rekker og spillet bølger en del frem og tilbake uten at noen av lagene har et eneste skudd på mål de første 6 min. Men etter hvert så tar GIF litt tak i kampen og er det toneangivende laget. Etter nesten 8 min. får så GIF en 2 min. for ulovlig dytt, men rir stormen av uten at Bækkelaget har et eneste skudd på mål. Bra jobbet av begge formasjonene. Først mot slutten av perioden får GIF hull på byllen. Erlend setter fortjent 1-0 etter pass fra Edvin. Litt flatterende er det å se på at Bækkelaget utligner kun 13 sek. etterpå. Dermed 1-1 til pause.

Andre periode skulle få en helt annen start. GIF har nå en helt annen pondus og fart og har flere gode sjanser. Spillet er mer tydelig og pasningene bedre og raskere. Etter 2.36 sitter 2-1. Igjen Erlend på samme måte som sitt første mål. Bare 30 sek. etterpå sitter 3-1 og GIF er nå virkelig på gang og kjører kampen. Men så kommer både redusering (på Bækkelagets første skudd på mål) og utligning før det har gått 7 min. Dårlig markeringsarbeid og dette med å ikke ta løpene hjem. Litt etter får så GIF en ny 2 min., men igjen har ikke Bækkelaget et eneste skudd på mål. Vi puster dermed lettet ut nok en gang. En litt uvanlig målscorer tar tak. Joakim scorer et fint mål litt inn på Bækkelagets halvdel. Kun 30 sek. senere banker Eivind inn 5-3 som står seg ut perioden.

Tredje periode går GIF etter hvert opp på 3 rekker og Bendik i mål. GIF er nå litt tilbake til hvordan spillet var i 1. periode samtidig som Bækkelaget kjemper innbitt for å prøve å ta inn ledelsen (all ære til de for dette). Kanskje litt mye kakking og hakking på køller, osv. men det blir igjen GIF som får ny 2 min. Ingen scoring imot denne gangen heller. Imponerende. Så sitter 6-3 ved Edvin. Erlend i tverra minuttet etter. Så ny 2 min til GIF. Denne gangen klarer Bækkelaget å lage et mål. Minuttet etter kommer en meget heldig Bækkelaget scoring til 6-5 og det blir nerve i kampen igjen. Edvin setter heldigvis spikeren i kista etter et glimrende soloraid. Bækkelaget har ikke fart eller ork til å følge ham.

Alt i alt kun en middels kamp av GIF denne gangen. Kun 2. periode er godkjent. Men det skulle likevel holde til seier. Vi er kravstore og synes nok at for mange pasninger ikke hadde rett adressat i dag, spesielt en del av oppspillene. Noen markeringsmisser og det burde vært flere skudd på mål, samtidig som det burde vært kriget om flere returer. At GIF får SEKS 2. minuttere og dermed spiller 12 minutter i undertall, bidrar en hel del til at resultatet ble som det ble. At GIF vinner på en middels dag, sier vel noe om kvaliteten som bor i dette laget. Kjempepositivt var også undertallsspillet. 0-1 på 12 minutter er klart godkjent. Dermed er en tittel i havn – two to go !! Først serien så NM HERE WE COME – BRING’EM ON !!

Kampfakta  : GIF Fighters- Bækkelaget : 7-5 (1-1)(4-2)(2-2)      Skudd på mål: (7-4)(11-4)(4-6) Tot. 22-14

Poeng: Erlend 2+2, Edvin 2+0, Joakim 1+1, Eivind 1+0, Anders 1+0, Audun 0+1, Olav 0+1, Sander 0+1

Utvisninger: GIF 6×2

← G16 til topps i regionscupen !!   |   Gull til GIF Fighters G16 og G18 i regionscupen ! →