G18 overlegne i nabooppgjør mot Sveiva

Ny kamp i serien mot nabo Sveiva i Rommenhallen. GIF stiller med Solbakken/Nordli i mål + 15 utespillere. Litt spesiell kamp i dag for noen spillere kanskje. Sander, Erlend, Kristian og Nordli har kommet fra Sveiva dette året og skal altså spille kamp mot sin gamle klubb. Mathias Zsallies har ellers gått den andre veien.

GIF starter med 2 rekker og kjører kampen fra første sekund. Sveiva kjører veldig høyt press og får nok svi for dette kampen i gjennom. 1-0 kommer allerede etter 1.24 da Olav foretar et soloraid. Så faller Joakim og får ballen på seg liggende og dermed utvisning. Ja, det var kanskje iht. regelverket ? Sveiva får ikke noe ut av sin PP. GIF har derimot en i tverra ved Erlend. Etter drøye 7 min. kommer så et mønsterangrep som avsluttes av Anders, assist av Sander. I denne perioden er Sveiva hissige på skudd og har en del farlige skudd, men Solbakken står godt i mål og har flere kvalifiserte redninger. Men etter ca. 10 min sitter et skudd i tverra og returen settes i mål og dermed er stilling 1-2 til GIF. Resten av perioden er GIF det toneangivende laget. Henrik sliter seg løs fra sin oppasser og setter 1-3 mens Sander avslutter perioden til 1-4.

Neste periode kunne startet bedre. En Sveivaspiller får stå helt umarkert ytterst i tårnet, får et hav av tid til å sikte seg inn og vips 2-4. Men dette stopper ikke GIF. Anders setter 2-5. Sveiva får så en 2 min. som GIF ikke får så mye ut av. men 1 sek. etter at utvisningen er ferdig, snapper Anders et utspill fra Sveivakeeperen og dermed 2-6. Resten av perioden ender 1-1. Når perioden er over, får Sveiva en 2 min. for usportslig opptreden. Burde nok vært 2+10 hvis vi skulle fulgt regelverket.

Siste periode går GIF opp i 3 rekker. Maskineriet maler videre og GIF vinner perioden 0-3. GIF spiller en gang i overtall og to ganger i undertall. Anders lager 3-8 i GIF sitt PP. Siste målet er en perle. Soloraid av Edvin.

En god kamp av GIF. Solbakken/Nordli står halve kampen hver og begge har en meget god dag mellom stengene. Begge de to første rekkene er veldig gode i dag, 2. rekka best fremover, men slipper samtidig inn alle 3 baklengsmålene. I siste periode spilles det med 3 rekker hvor rekkeformasjonene endres litt. Alle gjør sine saker bra. GIF vinner jo også klart denne perioden. Effektiviteten er veldig god i dag når vi ser på antall skudd mot mål. Minuset i dag en utvisning for protest i siste periode. Trodde vi var ferdige med det ? Da er det bare å ladde om for morgendagens Regionscupfinale mot Bækkelaget i Gjerdrumshallen. Dvs, søndag 1. mars kl. 15.30. BE THERE !!!

Kampfakta  : Sveiva – GIF Fighters : 3-10 (1-4)(2-3)(0-3)      Skudd på mål: (8-5)(7-9)(4-5) Tot. 19-19

Poeng: Anders 3+1, Olav 2+2, Sander 2+1, Edvin 1+1, Henrik 1+0, Erlend 1+0, Joakim 0+2, Eivind 0+1,

Utvisninger: Sveiva 2×2, GIF 3×2

← Gull til GIF Fighters G16 og G18 i regionscupen !   |   Bækkelaget – Gjelleråsen, 1-6 (1-2, 0-3, 0-1) →