Rosenkvist med sin første scoring for GIF Fighters !

Herrer rekrutt møtte Søndre Vikings i sin første kamp etter julehvilen, og det ble en spennende kamp med mange lokale gutter i aksjon for både Fighters og Vikings. GIF Fighters gikk også denne gang seirende ut av Nittedalsderbyet og med 3-5 (Fighters var bortelag i Lihallen denne tirsdagskvelden).

Neste kamp skulle ha vært hjemme i Lihallen mot Ski, men laget fra Oppegård måtte melde WalkOver, siden de hadde problemer med å stille lag. Man forsøkte å finne ny kampdato i treningstiden til Fighters, men dette gikk dessverre ikke, grunnet mange omberamminger av andre kamper lagt til treningstid i Lihallen.

Så på fredag møttes Sveiva 2 og GIF Fighters rekrutt til dyst i 2. div. i Rommenhallen, der The Great no 40 Samuel Rosenkvist endelig fikk nettkjenning for GIF Fighters. Hans første i klubben! Kampen var også litt spesiell, og da med tanke på at GIF stilte med Kristian Solbakken (tidl.Sveiva) i mål, Erlend Bjerknes i GIF drakt (igjen), og med Sander Ødegården som er på utlån fra Sveiva. I Sveiva fant vi kjenninger som Kris. Bakke, Andre Mago Pedersen og Mathias Szallies – alle tidligere GIF. Kampen endte 6-6, og poengdeling var OK, selv om nok GIF var det lille hakket bedre. Nervepirrende avslutning på kampen da Erlend Bjerknes hadde ballen i Sveivas mål, men dommeren hadde blåst for frislag og ikke avventet. Så kom Sveiva til avslutning akkurat idet sluttsignalet gjaller. Var (hele) ballen i mål før signalet lød? Tja si det! Dommerne annullerte, og derfor er det kanskje mer enn greit med uavgjort etter situasjonene å dømme. GIF burde dog tatt vare på sin tre måls ledelse, men unøyaktigheter og to selvmål gjorde ikke saken lettere. Vi gratulerer Rosenkvist for sitt første GIF mål, og Sander Ødegården for 1+2 i sin uvante grønne GIF drakt. Den har han ikke spilt i siden fotballkarrieren i Gjelleråsen IF for noen år tilbake.

innebandy775

Erlend Romslo Bjerknes

← GIF-jenter til VM kvalik og U19-samling   |   G18 satte en stopper for Tunets seiersrekke. →