G18 troner på tabelltoppen etter ny seier

Dagens motstander i Lihallen var det sammensatte laget Fredrikstad/Slevik. GIF spiller med 3 fulle rekker i hele kampen + Nordli i mål.

I 1. periode er det kun et lag på banen. GIF kjører over Fr.stad/Slevik og er totalt overlegne. Skudd på mål blir på hele 14-3. Fr.stad/Slevik har usedvanlig liten bevegelse og ser ikke ut til å ha troen på seg selv i det hele tatt. Første mål kommer allerede etter 50 sek. ved Anders. Etter drøye 6 min. dundrer Eivind ballen i krysset. Så får GIF spille i PP og det tar ca. 1 min. før det står 3-0 ved Olav. Når det så er 4 min. igjen av perioden presser Henrik høyt og resultatet er at forsvarer sender ballen ut i tårnet, og der står Edvin og kan putte på til 4-0. GIF rekker også å få 5-0 ved Mikkel 19 sek. før periodeslutt. Well done boys. Slik skal innebandy spilles.

2 og 3. periode blir noe helt annet. Fr.stad/Slevik kvikner til og har nok fått et og annet høre i pausen. GIF faller ned på samme nivå og tempo som sin motstander samt spiller ikke som et lag lenger. Alle skal gjøre det selv og bruker for lang tid. Fr.stad/Slevik reduserer 2 ganger mot slutten av 2. periode hvor det ene kommer når GIF spiller i undertall. Den siste reduseringen kommer etter 5 min. av 3. periode etter en svært heldig scoring.

Da er serien halvveis. GIF troner på toppen etter 7 seire og kun et tap. Det er ikke tvil om at GIF nok en gang kunne tenke seg NM tittelen i april. Hardeste utfordrer blir nok Greåker som forsterket stallen med et par spillere før sesongen (fra Halden og Slevik) samt nå ytterligere 2 spillere fra Sarpsborg. Sarpsborg blir også å regne med. Det var en god kamp med høyt tempo mellom GIF og Sarpsborg. Etter disse lurer Bækkelaget, Sveiva og Fr.stad/Slevik som alle kunne tenke seg å ha et ord med i laget. Og alt kan jo skje i et sluttspill hvor det kun er 2×20 min. Men kommer GIF først til en semifinale hvor det spilles 3×20 min., så er troen stor. Erfaring i en slik setting har de nok av.

Kampfakta  : GIF Fighters – Fredrikstad/Slevik : 5-3 (5-0)(0-2)(0-1)      Skudd på mål: (14-3)(3-6)(3-4) Tot. 20-13

Mål: Olav 1+2, Mikkel 1+1, Edvin 1+0, Eivind 1+0, Anders 1+0, Joakim 0+1

Utvisninger: GIF 2×2, Fr.stad/Slevik 1×2

← GOD JUL OG GODT NYTT ÅR !   |   Uavgjort for Herrer rekrutt mot VIF i 2. div. →