Historisk seier for GIF Fighters Damer Elite !

GIF Fighters Damer Elite tok sin første seier noensinne i den øverste serien for Damer, da BMIL ble sendt hjem fra Lihallen med ett måls tap i bagasjen. Dette er historisk for GIF Fighters på kvinnesiden, og datoen og resultatet er for alltid notert i GIFs bøker.
Etter å ha debutert i den øverste serien med noen store nedturer, var det nok ekstra hyggelig for trener Roger Andersen og Lena Bergersen Franang å se laget sitt juble når sluttsignalet lød.
Iris Bjørnstad gir GIF Fighters ledelse etter 07.24 pass Ingvild Ruud, men BMIL kvitterer et par minutter senere. Etter 15.34 av første periode er Ingvild selv på pletten i PP og gir GIF ledelse 2-1 ved pass Susann Engelberg. Resultatet står seg til første pause.
GIF får merke kjøret av BMIL, der de utligner til 2-2 rundt midtveis i andre perioden. Oppofrende spill og iherdig innsats av samtlige, gjør at stillingen holder seg perioden ut.
Tredje periode er massivt trykk fra BMIL og Live Fosmark må gjøre sitt ytterste for å holde buret rent. Time out midtveis for GIF, hvor det legges plan for avslutningen. BMIL presser på det de har men får ikke nettkjenning, og må selv ta time out etter spilte 58.57. Det går 6 sek. fra BMILs time out når Kristine Borgen omsetter Ingvild Ruuds pass til ledelse 3-2 for GIF Fighters. GIF rir av de siste 57 sekunder av kampen og er har dermed skrevet GIF historie.
Ingvild Ruud med 1 mål og 2 pass gjør inntrykk, Kristine Borgen nå notorisk målscorer, Elisabeth med gode redninger og med keepermakker Live som fikk kjenne trykket hardt og sto meget bra. Samt resten av laget som gjør en fantastisk innsats og jobb.
Vi gratulerer !

DAMELAGET 2014

← G18 med sin tredje seier på rad   |   Endelig seier, og Tommy var magnifico ! →