NM 2014: G17 klar for finale!!!

I helgen ble det gjennomført gruppespill i NM 2014 for G17 lag i Bækkelagshallen i Oslo, hvor GIF Fighters G17 havnet i gruppe B med Freidig fra Trondheim, Tunet fra Oslo og Slevik fra Fredrikstad.

Etter 3 kamper i gruppespillet med full pott, 6 poeng og en målforskjell på 16-4, samt seier i semifinalen mot Bækkelaget SK fra Oslo med 4-1, er GIF Fighters nok en gang å finne i en NM finale G17.
GIF Fighters har innfridd favorittstempelet og noe ubeskjedent har de vært gruppespillets beste lag når man ser på resultater og hvordan kampene har blitt spilt. Innebandy er et utpreget lagspill, men det er ikke til å stikke under en stol at en god keeper er utrolig viktig. En ekstra honnør går derfor til GIF Fighters keepere Bendik Fjellstad og Tommy Fjeldaas, som gjør en strålende innsats i samtlige gruppespillkamper denne helgen. Motstander i NM finalen 2014 blir vår nabo Sveiva, som med nød og neppe kom seg videre fra sitt gruppespill med uavgjort mot Bækkelaget i sin siste kamp (med tap så hadde de vært ute), samt seier på straffekonkurranse mot Tunet i semifinalen. Det blir et spennende oppgjør i finalen, hvor det nok er Norges to beste lag i denne årsklassen som møtes.
Det er bare å sette av lørdag 12. april kl. 19.00 i Ekeberghallen.

GRUPPESPILL

Mot Tunet: Tett kamp hvor GIF er det førende laget . Ledelse 3-0 til GIF etter 15 min., men slapper så litt av og lar Tunet reduserer 2 ganger . Det andre målet av Tunet får en Tunetspiller stå helt alene i flere sekunder i vårt målområde til redusering. GIF Fighters øker tempo og rykker , slik at de drar i land en komfortabel 5-2 seier.

Mot Freidig: Freidig fra Trondheim venter i gruppespillets andre kamp, og laget har vunnet G19 serien suverent i MidtNorge/Trøndelag serien denne sesongen. Laget fra Trondheim slo Slevik ganske klart og med 4-0 i sin første gruppespillkamp, og så ut som et lag med god innsats, dog med litt varierende spillerstall. Freidig blir litt «tamme» mot GIF, og det ble nok en lettere match for Nittedalslaget enn forventet. 2-0 til GIF Fighters etter første periode hvor trønderlaget henger med sånn passe, og 4 nye scoringer fra GIF i andre periode når laget øker intensiteten. Tommy Fjeldaas redder mesterlig straffe for GIF i kampen. GIF seier med 6-0.

Mot Slevik : Kampbildet er som i Tunetkampen , hvor styrkeforskjellen blir avgjørende i andre perioden . 2-1 til Fighters etter første periode , og ved full tid har GIF avgjort til seier 5-2 .

Semifinale mot Bækkelaget :
Gammel kjenning, og med årets finale i regionscupen friskt i minne. Sett bort ifra en liten markeringsglipp på BSKs eneste mål i kampen, gjør GIF en meget god kamp. Forsvarsarbeidet står det respekt av, og det blir meget godt utført. For mange «soloprestasjoner» skjemmer GIFs spill, og det savnes sårt mer lagspill. Lagspillet kunne fort ha resultert i langt flere scoringer for Nittedalslaget. GIF leder 2-0 til første pause. Tidlig i 2. periode blir det nok en scoring av GIF til 3-0, og da tror vel mange at seieren er sikret, men BSK biter seg fast og gir seg ikke. De får lønn for strevet og reduserer til 3-1 14 sekunder før andre pause. GIF Fighters kjemper seg videre i tredje perioden , og laget ligger vel tett på å få en utvisning . Men dagens dommere har satt lista der de vil ha den , samtidig som GIF roer seg litt ned (god kampledelse av dommerne) i nærkamper og dueller. Kampen avgjøres da Henrik Gulbrandsen skyter og BSK keeper gir retur som Olav Ansnes Falkeid setter til 4-1 og dermed seier i semifinalen .

Vi gratulerer GIF Fighters med finaleplass i årets NM G17.

innebandy144

← Slevik for sterke i tredje semifinale   |   Slevik ble beseiret i Lihallen. →