G17 regionscupmester !

innebandy245

Så var det dags for ny finale i regionscupen mot en gammel kjent motstander i slike sammenheng – Bækkelaget SK, og i Bjølsen Match gikk samtlige av årets finaler og i en god ramme.

Vi starter kampen med 3 rekker og får en god start , og vi er totalt overlegne . BSK har ikke et eneste skudd på vårt mål før det har gått ca. 9 min. , og det etter en forsvarsfeil. Vi på vår side har den ene sjansen etter den andre, men vi får ikke hull på byllen. Først etter drøye 10 min. vinner Olav ballen sentralt på midtbanen, tar den med seg et par meter, sikter – og vips så sitter den i venstre kryss for BSK keeperen. Well done! Dette blir det eneste målet i 1. periode, men vi synes vel vi nok burde hatt 2-3 mål til etter spill og sjanser.

2. periode starter også bra for oss, og etter 2 min. setter Mikkel in sin visp fra sin venstre side og i BSK keeperens høyre kryss etter pass fra Magnus. I denne perioden er vi enda mer overlegne, men vi er fremdeles ikke presise nok i avslutningene. Først når BSK reduserer etter ca. 8 min, våkner vi til liv igjen. Kun minuttet senere får Edvin til et bra skudd som BSK keeper må gi retur på, og Henrik er der han skal være og setter returen kontant i kassa. Simen pådrar seg en utvisning etter ca. 11 min, men vi spiller BP bra og BSK kommer ikke til en eneste sjanse . Derimot får Victor en bra sjanse i undertallet , men ingen nettkjenning dessverre. Når de gjenstår 4 min. av perioden, får vi frislag i hjørnet på høyre side av BSK buret. Henrik prikker til Olav som løfter den hardt inn på motsatt stolpe, der Joakim kommer i full fart bakfra og setter ballen i mål på hel volley. Innøvd variant, og den satt godt ! Fint å se at slike ting funker i kamp. 4-1 til GIF Fighters etter 2 perioder.

Etter å ha vært ganske overlegne i 2 perioder, blir 3. periode en altfor spennende opplevelse og en forrykende batalje . BSK entrer banen som et helt nytt lag , og de presser oss høyt og kjemper med nebb og klør. Etter 47.37 får vi en ny utvisning, da Adrian setter inne en hoftetakling på en BSK spiller sentralt på banen. Vi lever farlig i de 2 minuttene Adrian må sone, men vi rir stormen av. Når det gjenstår ca. 5 min. av perioden reduserer BSK til 4-2, og det må sies å være fortjent. Vi klarer ikke å være tøffe nok i forsvaret og særlig ikke i eget slott . BSK reduserer nok en gang og det er fortsatt 3 min. igjen av perioden. Da tar BSK ut sin keeper og spiller 6 mot 5, og når 1 min. gjenstår får de jaggu meg utligning til 4-4. Ikke flatterende for oss!

Da er det klart for 10 min. sudden death/golden goal, og vi går ned på to rekker og blir igjen det dominerende lag og styrer kampen bra. Lufta har nå gått ut av BSK, og vi har det ene skuddet etter det andre på BSKs mål men dog uten uttelling. Tre skudd i «tverra» og en i stolperota, men det vil seg ikke selv om vi vinner skuddstatistikken hele 8-2. Fortsatt uavgjort og like langt etter sudden, og dermed blir det straffer som skal avgjøre hvilket av lagene som kan titulere seg som årets regionsmester i G17 . Vi vinner heldigvis 1-0 etter at Adrian setter sin straffe, og at Bendik står som en vegg på alle BSK sine straffer og redder samtlige mesterlig.

Alt i alt en fortjent seier, men BSK ga oss en solid leksjon i 3. periode hvor dette med å blø for drakta formelig lyste fra deres ansikter. Vi gjør selv en god kamp sett bort i fra en del perioder i 3. periode, hvor vi burde stått mere opp og trykket til litt hardere. Bendik står en veldig solid og god kamp i buret, og det gjennom alle tre perioder. Han er også kongen selv i straffekonken!

GIF Fighters – Bækkelaget:  5-4    (1-0)(3-1)(0-3) – (0-0) – (1-0)     Skudd : 29-19 (9-4)(10-5)(2-8) – (8-2)

10.15 1-0 Olav
22.16 2-0 Mikkel pass: Magnus