1 gull og 3 sølv i regionscupen.

Først ute var G19 som møtte Sveiva fredag kveld i Bjølsenhallen. Sveiva hadde hjemmeseier 8-5 i serien, men i Lihallen ble det uavgjort 6-6, så vi forventet en jevn kamp.  Men den gang ei! Sveiva feier GIF av banen etter tre perioder med hele 11-0, og virker mye bedre trent og tent før finalen.  GIF virket lite samkjørt, og det kan tyde på lite trening og samhandling som er avgjørende for å prestere.  GIF har 22 avslutninger på Sveivas mål, men en meget god Andreas Nordli i Sveivas mål avverger og redder samtlige skudd og avslutninger fra GIF, og holder «smultring»!  GIF må virkelig opp i ringa hvis de skal kvalifisere seg til N , og neste sjanse å snu på dette er førstkommende tirsdag kl. 20.15 mot Bækkelaget i Lihallen.

Lørdag var G15 i finale mot Tunet, og vi håpet på en reprise fra forrige møte hvor GIF vant hele 14-1 i Lihallen. Første periode vises det gode takter, men i andre begynner det å dabbe litt.  Tunet kommer sterkere og GIF begynner å gjøre feil. Tunet går opp i 5-4 ledelse, men da GIF skal sette inn sluttspurten for å vinne, rakner det og Tunet setter 2 kasser til før sluttsignalet gjaller. Surt tap 4-7 !

Først ut søndag er G14 mot Sveiva, og de spiller bra i første perioden.  Men i andre og tredje periode funker lite, og det kanskje pga oppmerksomheten mot Sveivas gode spiller Marius Pedersen, og da er det lett å glemme andre gode spillere på Sveiva.  Sveiva best i dag og beseirer GIF med 6-2.

Søndag ettermiddag og G17 møter Bækkelaget i finalen. Her kommer begge lags keepere til å spille en avgjørende rolle  og det blir en keeperduell som vil være utslagsgivende til the bitter end. GIF er det førende lag i to perioder og leder 4-1, og en god BSK keeper bidrar sterkt til at det ikke er en større ledelse.  GIFs goalie Bendik Fjellstad har hatt en sterk formkurve i de siste kamper, og redder sitt lag gang på gang med solide redninger og godt keeperspill. Tredje periode og BSK presser høyt, og GIF blir lite bevegelige. BSK klarer å utligne på tampen av perioden. 10 min. Sudden Death blir målløst og det etter 3 i tverra og 1 i stanga fra GIF, og dermed blir det straffer.  BSK  misser på sine 2 første mens Adrian Hoff setter på GIFs andre straffe. Bendik redder så BSKs tredje straffe, og dermed redder han GIF til seier 5-4.  Vi gratulerer med GULL !!!

← G17 regionscupmester !   |   Bjørn Lundberg BB i 10-3 seieren mot Haugerud. →