Trøkk i Lihallen da Greåker ble sendt hjem med tap.

Tirsdag i Lihallen og Greåker må ta veien opp til Nittedal i en utsatt kamp i eliteserien.  Kamp kl.19.00 og Østfoldlaget ankommer Lihallen 30-40 minutter før matchstart, og med det ikke akkurat optimale forberedelser.  Her får de føle på hvordan det er å spille bortekamp i en ukedag , slik som GIF og andre Oslolag må ta veien til Sarpsborg på en fredag kveld.

Greåker åpner friskt og setter press i det første minuttet av 1. periode, men Tommy Midtsveen er i hundreogørtti denne tirsdagskvelden og setter ledelse til GIF etter spilte 01.16.  Det blir livlige tak, men det er GIF som er det førende laget og de spiller meget underholdende innebandy foran sitt hjemmepublikum.  Texnes er virkelig i scoringshumør og setter to kasser mot slutten av perioden, men Greåker reduserer i overtall 12 sek. før periodeslutt til 3-1.  Meget bra av GIF og de vinner for første gang på lenge en 1. periode.

Andre periode fortsetter som første og GIF anført av en glimrende Texnes øker til 4-1. Greåker reduserer til 4-2 på et uheldig selvmål, før  Tommy gjør alle tinga sjæl når han fosser GIF inn til 5-1. Trioen Emilio Garcia, Carl Bacolod og Mads Rongsjord kjemper over hele banen, og det er Carl som serverer Mads på et herlig klikk-klakk spill til 6-2.  Andreas Falkeid i buret får nå virkelig kjørt seg i slutten av andre periode, hvor Greåker er farlig frempå ved flere anledninger, men ingen klarer å overliste vår sisteskanse.  GIFs yngste, Joakim Løvholm, spiller overbevisende , og det gjør også våre mer erfarne Hansa og Tobbe.  Enrique (Thomas Aas) har mer å komme med, og vår tidligere landslagsback kommer sterkt i tredje periode.  Vår nyeste spiller Bjørn Lundgren  varter opp med solid spill, og spiller seg inn i hjemmepublikumets hjerter.  Underholdende og godt spill av GIF i to perioder, og hjemmepublikummet fryder seg over det de ser.  Bra !!!

Tredje periode blir jevnere i målprotokollen med 3-3, men GIF blir nok snytt for et mål da dommerne blåser altfor tidlig og tildeler GIF frislag i stedet.  GIF har kjørt på to rekker hele kampen, og dette vises litt i tredje perioden med litt ukonsentrert spill i noen faser, og forsvarsbiten henger litt etter enn i de to første periodene.  GIF Fighters vinner kampen 9-5, og befester 4. plassen i serien med 4 poeng ned til 5. plassen.  Tommy Midtsveen (hundreogørtti) blir kåret til GIFs BB i dag, og vi gleder oss allerede til neste kamp i Lihallen.  Da kommer Tunet på besøk og hjemmepublikummet ønsker seg gjerne en reprise av dagens innsats.  Lørdag 8. feb. kl.16.30…  Vel møtt !!!

← Uavgjort mot Tunet i Lihallen .   |   Norge tok seg til VM i Gøteborg ! →