Norge tok seg til VM i Gøteborg !

Norge vant alle sine kamper i VM kvalifiseringen i Valmiera Latvia, og er dermed direkte videre til VM som blir spilt  i Gøteborg Sverige i desember 2014.  Norge vant hele 24-3 over Ungarn i sin åpningskamp, og hvor Andreas Ansnes Falkeid voktet det Norske buret i tredje perioden med «smultring».  Italia ble beseiret 11-3 i neste kamp, mens vertsnasjonen Latvia ble slått 6-4 i Norges tredje kamp.  Kampen mot Latvia var meget spennende, intensiv og morsom, og det Norske laget godt anført av kaptein Ketil Kronberg viste hva det Norske laget kunne prestere.  Med over 1600 ivrige hjemmefans i ryggen, skulle Latvia ta revansj etter tapet i forrige VM sluttspill, men det Norske laget fremsto fra sin aller beste side og beseiret Latvia i sin egen hule og er dermed klare for VM sluttspill i Gøteborg i desember.  Kampen mot Liechtenstein ble vunnet hele 25-0, ny norsk scoringsrekord, og også ny rekord for landslaget ang. største seier.  Andreas holdt igjen «smultring» gjennom tre perioder, og kunne smykke seg med 100 % redningsprosent i turneringen.  15 saves, 0 goals.

Vår egen Ketil Kronberg (nå IBK Dalen), var Norges og turneringens store spiller, og Norge hadde et koppel med andre gode og dyktige spillere også.  Thomas Stræte (Slevik), Ole Mossin Olesen (Tunet), Lars Erik Torp (Greåker), Patrik Martinsen (Sveiva), Christer Rønnmark (Tunet), Daniel Gidske (HAL Mullsjø), Jonas Gustavsen (Slevik), samt Willy Fauskanger (Fredrikstad) som satte en utrolig og nesten uslåelig rekord med 100 mål på 100 landskamper! Utrolig bra!!  Vel fortjent!

Norge fikk tre stykker med på stjernelaget: Christer Rønnmark (keeper), Daniel Gidske (forsvar) og Ketil Kronberg (forward).  Vi gratulerer !!

Vi ønsker Norge lykke til i VM sluttspillet i Gøteborg i desember!

← Trøkk i Lihallen da Greåker ble sendt hjem med tap.   |   GIF-spillere på 4.plass i jenter U19 Polish Open →