Magisk snuoperasjon i Jordalhallen av G19-Elite !

GIF Fighters G19-Elite har hatt det litt trøblete de siste kampene, men i dag var vi kanskje vitne til at ting er i ferd med å snu seg for dette laget.  Godt anført av kaptein Vetle Mellum, tok de mer erfarne spillere skikkelig godt ansvar i dag.  Jonas Fjæstad, Fabian Andersen, Trym Stokland, Sindre Buraas,  Henrik Bredli og Goalie Henrik Røkke leverte bedre og bedre etter hvert som kampen gikk, og satte sitt preg på resten av laget.  Victor Hammervold-Jashari  med backkollegaene Magnus Østengen, Joakim Løvholm og Jørgen Larsgaard sto mer og mer fram, Edvin Eikland, Henrik Gulbrandsen, Olav Ansnes Falkeid og Adrian Hoff fulgte godt opp.

1. periode blir mye «føling» på begge lag, og det kommer ikke til så mange gode sjanser for GIF sin del.  Røkke med mange gode redninger, men fremover kanskje litt nervøst og litt planløst.  0-0 etter perioden er godkjent.

2. periode og GIF blir hardt straffet med mange personlige feil og dertil dårlige valg, samt pasningene ikke satt nøyaktig nok.  Bækkelaget fosser inn til en 4-0 ledelse og vi tror kampen blir avgjort. Men Jonas kjemper og river til seg ball, serverer til Edvin som reduserer for GIF på tampen av perioden.

Coachene Hoem/Falkeid er til tider frustrerte i denne 2. perioden, men peptalken i garderoben før siste perioden med å gjøre det enklere, skyte mer, mann foran kassa, jobbe mer blir mottatt og det blir servert i 3. periode.

3. periode åpner med mer fart, mer fokus og mer plan (Graffs elexir ??), Bredli blir stoppet ulovlig og dermed får GIF sjansen til å redusere.  Valget som straffeeksekutør går til lagets yngste Olav Ansnes Falkeid (15), og straffen settes på en elegant måte.  Redusering 2-4, og nå begynner GIF å se sjansen til å nå igjen Bækkelaget i målprotokollen.  Det jobbes iherdig over hele banen og motstanderen legger seg mer og mer i «boks».  Kontringene til BSK blir fint løpt opp og når Buraas fyrer fra midten og setter’n i vinkelen bak BSKs keeper, ja da får GIF enda mer blod på tann. Nydelig servering fra Vetle.  Det lyder jubel fra tribunen – endelig har DE også våknet.  Jonas Fjæstad gjør så en fennomenal jobb, går nesten på «trynet», kjemper seg videre og leverer «snacks» av en pasning som Fabian setter resolutt til kvittering til 4-4.  Fortsatt 6 minutter igjen så hvorfor ikke gå for seier!  Nøyaktig to minutter etter kvitteringen kommer Magnus seg løs på venstrekanten og fyrer et håndleddskudd som går innunder armen på BSKs keeper og finner nettmaskene. 4 – 5  og ellevill jubel fra benk sågar tribune, mens Coach på BSK-benken fortviler.  Hoem/Falkeid maner til å holde på ball og dermed sikre seieren, og det blir fulgt til punkt og prikke.  Sluttsignalet lyder kjærkomment og endelig seier igjen til G19-elite.  En magisk snuopperasjon fra å ligge under 4-0 til så å vinne 4-5. Laget hever seg betraktelig når de eldre viser et slikt ansvar som de gjorde i dag. Røkke holder nullen i to perioder og bidrar sterkt til dagens seier og kaptein Vetle Mellum gjorde jobben med bravur.  Herlig Gutta! Det er dette som er GIF Fighters og med slik lagmoral står vi på til the bitter end!  Bravo!!

← Alltid like godt å slå Sveiva !   |   «Smultring» mot Haugerud i Lihallen ! →