Sveiva for sterke i Rommenhallen.

GIF Fighters tapte 6-5 i Rommenhallen søndag, og det er som alltid veldig surt å  tape for vår rival og nabo.  Det ligger alltid mye prestisje i disse kampene klubbene i mellom, og det gjelder alle lag.  GIF Fighters åpner bra og blir belønnet med 0-1 av Midtsveen pass Hansa.  GIF er aggressive og vil gjerne revansjere seg fra i fjor, men det er Sveiva som klarer å utligne.  GIF tar mer og mer over initiativet, og blir tildelt en straffe som Mads dessverre setter i maska på keeperen.  Ny straffe og denne gang Midtsveen som settern trygt.  Ledelse etter første periode 1-2, og vi håper at dette vil fortsette.

2. periode og her kommer mye slurvete spill og unøyaktigheter.  Sveiva går opp i ledelse 3-2, før Mads setter en retur fra vantet bak Sveivas mål på halv volley og like langt 3-3.  Falkeid har levert mye bra keeperspill, men når man nok en gang ser «indianer» fra GIFs side, blir det servert lette løsninger og dertil mål til motstanderen.  Sveiva går til dagens andre pause med ledelse 4-3.

Det virker som om det ligger en «mørk skygge» å lurer i kulissene bak GIF Fighters denne sesongen. Til tider er det meget bra spill, for så å få de nesten sedvanlige feilene som til stadighet preger sluttresultatet i kampene.  Kanskje ligger noe av årsaken i om det man gjør på trening er det man gjennomfører i match?  Fokus, innsats og tilstedeværelse, stadige repetisjoner, og evnen til å jobbe inn gode vaner er så absolutt nødvendig for å minimalisere unøyaktighet og feil.  «Set pride in your work», er en egenskap man bærer med seg og som ikke blir preget av om man leder eller ligger under i en kamp.  Man står på 100 % til enhver tid, og dette må til stadighet hele tiden trenes på og dertil jobbe inn som en god vane.  Alle bærer preg av sine vaner og man gjør dertil, så viktigheten av å jobbe inn gode vaner forvandles dermed automatisk og da på en bra måte.

3. periode og GIF fortsetter å trykke, men Sveiva ligger hele tiden litt foran.  «Skyggen» kaster av seg, og det er lite flaks og flyt som oftest følger et godt lag.  Er man bare uheldig, eller er dette resultat av vanene man har med seg fra tidligere og da spesielt fra treningshallen?  Tex utligner til 4-4 pass Robin, deretter 5-4 Sveiva, så utligning igjen 5-5  av Wendelstig, pass Midtsveen, for så at Sveiva setter spikern i kassa til 6-5.    Men vi fortsetter i troen og lar oss ikke vakle, da vi vil komme tilbake etter å ha jobba inn flere gode vaner!  SET PRIDE IN YOUR WORK  !!

← «Smultring» mot Haugerud i Lihallen !   |   G17-Elite med årets første seier ! →