Down the electric avenue!

GIF Fighters har hatt en god høstsesong og har vunnet de 4 siste kampene, men i dag ble Fighters grundig satt på plass av et hardtarbeidende lag fra Bækkelaget. Det virker som om GIF har et slags syndrom når de møter Bækkelaget, og vi husker godt 2-5 i Bækkelagshallen høsten 2011, samt 8-6 i samme hall høsten 2010. Men det var i Bækkelagshallen, og ikke hjemme i Lihallen hvor vi vant 11-4 og respektive 9-3 de samme sesonger.  I dag tok Bækkelaget luven på Fighters i Lihallen, og grunnlaget tok de allerede i første periode hvor de vinner komfortabelt med 4 mål mot GIFs  null. Fighters åpner bra, men det er Bækkelaget som totalt dominerer perioden og hvor GIF nærmest har strømførende køller med dertil elendige pasninger. Her blir mye servert fra GIF og det straffer seg . Andre periode kommer GIF mere til hektene, men det er fortsatt mye slurv å se. Men GIF jobber på og vinner perioden 4-3 .  Vi håper da selvsagt på en gnistrende tredje periode , og den åpner bra med at Tommy setter ett par skudd i stolpene på Bækkelagets mål. Men selv med stort overtak i denne perioden, og med overtallsspill som ikke gir uttelling, glir muligheten til redusering fra GIF langt bort da Bækkelaget stålsetter seg i sitt forsvar.  Akkurathet, nøyaktighet, flid, omhu, er noe man hele tiden må jobbe med og det kommer ikke gratis. Selv på et nivå som dette er det verdt å nevne viktigheten av å jobbe inn gode vaner, og ut av stadige repetisjoner på detaljer, vil man se at det er summen av alle detaljer som gir helhet og resultater.  Ny kamp ventes, og med det håper vi og tror at Fighters er på bena igjen og ikke «down the electric avenue » !

BB for GIF Fighters i dag: HANSA !

← Herrer Rekrutt ble for «små» mot Tunet 2   |   Man kan ikke «sove» seg til seier ! →