99 gutta med 2 seiere i Lihallen !

Lørdag skulle 99 gutta spille to kamper i Lihallen hvor Bækkelaget var motstander i G14, og Lørenskog i G15-1.div.

Først skulle vi møte Bækkelaget i G14 klassen som vant 2.div. forrige sesong, og som vant serien ganske klart.  GIF fikk store problemer i 1. periode, der de til tider ble rundspilt og presset i senk av et hardtarbeidende BSK.  Perioden ender meget heldig 1-1, og man kan klart si at GIF  har hatt flaks.  2. periode og spillet til GIF tar seg raskt opp med scoring allerede etter 19. sek. og GIF ligger foran 2-1 . Bare 90 sek. senere får BSK utvisning og GIF kal spille overtall.  Lasse kommer med en «zorro» fra bak mål og legger’n over «lua» til BSK keeperen. Høy kølle? Neida, sier dommer’n og vi takker og bukker for den.  Men BSK er for all del ikke slått av den grunn, og jobber beinhardt og kjemper videre.  De klorer seg fast og det blir redusering til 3-2, deretter GIF til 4-2 for så igjen redusering 4-3 før perioden er over.  Kapteinen til BSK kjemper og arbeider hardt og er en enorm styrke for sitt lag, men Fighters holder han og laget hans unna.  I 3. periode scorer vi 1 mål og BSK gjør et selvmål.  Her krediteres Kasper for målet da skuddet hans gikk i en BSK forsvarer og inn i mål. Seieren var i boks og vi kan gratulere.  Etter kampen innrømmet noen av gutta at de kanskje hadde undervurdert BSK noe, og som satte sitt preg på GIF gjennom hele kampen.

Så var det duket for G15-1.div., og Lørenskog var motstander. Tidlig i 1. periode får Lørenskog frislag, og de kommer til en farlig sjanse. Frislaget blir slått gjennom «slottet» og over til en ventende løper og som setter ballen rett i magen på Goalie Philip som gjør en meget god sideforflytning.  Det blir retur men heldigvis over GIFs mål.  Lørenskog hadde absolutt noen sterke sider i sitt spill, og hvor overganger pekte seg ut som deres store styrke .  De kom fort og med mange spillere mot Philip , da det desverre var altfor mange ganger våre spillere ble fraløpt og mange sto igjen og ikke gjorde returløp.  Lørenskog tar ledelsen etter snaue 10 min. av 1. periode, men dagens kaptein Ole Bastian utligner 17 sek. senere og setter likeså 2-1 til GIF 3 min. senere.  Fighters har litt mer ballkontroll enn sine motstandere , men Lørenskog er hyperfarlige på sine overganger og kontrer fort.  Litt klabb og babb mot slutten av perioden av begge lag, men GIF er i ledelsen med 3-2.  2. periode blir preget av mange dårlige pass og mottak , og med så mye unøyaktighet blir det mye «Hawaii».  Dette blir en kjedelig periode for GIF  og hvor Lørenskog vinner perioden 2-1 og dermed like langt for begge lag med 4-4 på tavla før siste periode.  Kampen hadde til nå kun hatt én dommer og som hadde sitt å stri med, før elitedommer Inge Haug entrer banen som meddommer før 3. periode.  Det var gøy å se hvordan lagene bli preget av en dommer og det på en positiv måte.  Det formelig oste av autoritet, og lagene klagde langt mindre på de avgjørelser som ble tatt.  Men dessverre varer ikke dette ut kampen.  Lørenskog hadde litt ishockeytakter over spillet sitt, med godt skjulte albuer og andre ting, og dette fikk temperaturen til å stige på GIF benken. Men vi er heller ikke langt unna, da Lasse pådrar seg en to minutter (som fort kunne blitt en fem minutter) etter å ha kommet altfor sent inn i en duell.  Men GIF viser bedre spill denne perioden, og setter støtet inn mot Lørenskog som får unngjelde med hele 7 nettkjenninger fra Fighters.  Kampen ender med solid seier 11-4 over Lørenskog og vi kan bare gratulere.  Et lite skår i gleden må dessverre bli disputten etter kampslutt,  som vi godt kunne ha vært foruten.

← Rosenkvists disipler tok «skalpen» til Sharks!   |   Herrer Elite med seier i Tindlundhallen ! →