Seier for G19-Elite .

Lørdag fikk vi besøk av Tunet i Lihallen til årets første hjemmekamp i G19-Elite, og selv om panelet til klokka i hallen sporløst var borte, viste vårt Fighters at de så absolutt var tilstede.  GIF gikk resolutt til verks og skaffet seg en 4-0 ledelse allerede etter 10 spilte minutter, hvoretter Tunet måtte ta en tidlig time out .  Edvin Eikland sendte GIF tidlig i ledelsen etter 02.11 m/pass av Robin Norstrøm , så 2-0 etter 05.06 Joakim Løvholm pass fra Sindre Buraas , 09.38 og GIF’s tredje v/Trym Stokland pass Jørgen Larsgaard og 4-0 kom v/Sindre Buraas etter 10.30 pass Robin Norstrøm.  Tunet kommer seg litt til hektene etter timeout, og reduserer til 4-1 før perioden er over.  Her skulle tydeligvis GIF revansjere seg fra forrige helg, da innsatsen til laget og anført av de mer etablerte viste frem hva de er kapable til å gjøre. Herlig fighting spirit.

Sindre Buraaas gjør alt selv etter 2 min. av andre periode, og GIF leder nå 5-1.  Spillet begynner så å «hardne» litt til etter siste scoring, og det blir mange harde og tøffe dyster ute på banen.  Utvisninger kommer  begge veier og Goalie Henrik Røkke redder straffe fra Tunet.  Andre perioden blir preget av disse utvisningene for begge lag  og spillet blir deretter, men GIF rir av perioden og leder 5-1 før siste.

Tredje, og det fortsetter der hvor andre sluttet.  Mye kalabalik og ståhei, og mye kjemping fra begge lag.  Tunet reduserer til 5-2 etter 49.45, men under minuttet senere er Henrik Gulbrandsen der og setter 6-2 m/pass fra Mathias Szallies  tid: 50.29.   Med 09.31 igjen å spille og med to utvisninger mot slutten for GIF, kan laget innkassere årets første seier i G19-Elite med en betryggende 6-2 seier.  Vi gratulerer !

← Exit i cupen , uavgjort i serien for Herrer Rekrutt .   |   Surt tap mot Sveiva i G19-Elite →