Exit i cupen , uavgjort i serien for Herrer Rekrutt .

Tunet 2 var motstander i regionscupen for Herrer Rekrutt i Lihallen lørdag, og med mange navngjetne innebandyspillere på blokka skulle vi tro at dette blei grei skuring mot GIF Fighters’ unge mannskap. Med hele 5 spillere (av 11) og keeper  fra vårt G17 lag, viste unggutta at det bor mye innebandy og innsats i dem.  Tunet tar tidlig ledelsen med 0-1, men GIF’s unge mannskap biter seg fast og gir våre mere etablerte og navngjetne spillere fra Tunet betydelig motstand. Tunet ligger foran i målprotokollen hele første periode, men 3-4 er kan fort bli tatt igjen.  Våre mål blir satt av: 1-1 v/Mats Steinseth pass Thomas Kagenes, 2-1 v/Magnus Østengen (97) pass Eivind Brandeggen (97) og 3-4 av Anders Mellum (97) uass.  Mange gode innvolveringer av spillere som er «ferske» på årets G17 lag .

Tunet øker til 3-5 i starten av andre periode, og vi på tribunen frykter at laget fra Manglerud vil rykke ifra .  Men GIF fortsetter å jobbe bra og reduserer til 4-5 v/Eivind Brandeggen (97) m/pass Tommy Thomassen  etter 26.18.  Så får Tunet en utvisning og hvor Anders Mellum (97)  med en lekker pasning gjennom Tunet forsvaret finner Henrik Gulbrandsen (96) på bakerste der han kontant setter’n i buret bak Tunet keeperen.  5-5 og utligning!  Så tar liksågodt kapt’n Thomassen  og gir GIF ledelse 6-5 bare 14. sek. senere  m/pass fra Eivind Brandeggen (97), og dermed ligger Fighters for første gang ligger foran i målprotokollen.  Tunet med sitt mer rutinerte mannskap gir seg så absolutt ikke, og klarer å ta igjen ledelsen før periodens slutt,  6-7 til Tunet før siste periode.

Tredje periode blir jevnt resultatmessig, men Tunet er nok det førende laget.   Goalie Tommy Fjeldaas (97) gjør mange gode redninger og holder GIF inne i kampen. GIF har muligheter , men setter dem ikke.  Tunet vinner 6-7 og er videre i regionscupen, men GIF viste en meget god innsats med sitt unge mannskap.

Søndag møter vi Korsvoll i Bjøsenhallen i 2.div., og Fighters igjen stiller med ungt mannskap. De mer etablerte spillerne på Herrer Rekrutt er fortsatt på ferie, og dermed må kapt’n Thomassen ty til junioravdelingen.  Korsvoll tar første perioden 4-1 og hvor GIF’s mål kommer ved Jonas Fjæstad (95) m/pass Atle bjørnseth .  Han reduserer også til 2-4 tidlig i andre periode og igjen m/pass av Mr.Bjørnseth .  Korsvoll øker til 5-2  og 10 min. senere får GIF  to overtall, men klarer ikke omsette. Det er heller Korsvoll som klarer å øke til 6-2 i deres undertall .  Redusering av GIF kommer på tampen av perioden v/Kristian Wiker Holmemo m/pass Ulrik Engmann . 6-3 til Korsvoll etter to perioder.

Tredje periode og Jonas Fjæstad (95) setter sin tredje nettkjenning i matchen og m/pass fra Jørgen Larsgaard (96) og redusering til 6-4.  God målteft av unge Fjæstad.  Ulrik Engmann til 6-5 pass Mats Steinseth, og så utligning v/Joakim Løvholm (97) i PP med et smart skudd som går inn i keeperhjørnet.  Men Korsvoll fører an og går nok engang i ledelse med 7-6 etter spilte 50.57.  Spillet bølger nå, og Tommy Fjeldaas (97) i GIF buret trår til med gode redninger og GIF henger fortsatt med.  Utligning 7-7 kommer  i PP ved Atle Bjørnseth etter 55.43 m/pass Anders Mellum (97).  Vi øyner håp om seier da GIF fortsatt skal spille i PP, da Korsvoll fortsatt har en utvisning.  Men litt for overivrige og kanskje ikke med kløkt, klarer ikke GIF å spille seg til de nødvendige muligheter for å ta seier’n hjem til Nittedal.  Men kapt’n Thomassen sier seg fornøyd med ett poeng i dag, da laget  tross alt måtte hente opp Korsvolls ledelse som de hadde ganske langt ut i tredje.  Vel gjennomført !

← Herrer Elite med seier i Tindlundhallen !   |   Seier for G19-Elite . →