Herrer Elite får ny kaptein.

Foran denne sesong har Herrer Elite fått ny kaptein, og det er Alexander Texnes som tar over den viktige jobben som lagets frontmann.
Alexander er en ekte GIF-gutt og har spilt i klubben fra barnsben av. Han var årets poengplukker på juniorlaget i 2005/06 med 30 poeng (25+5), og ble uttatt i Norges bruttotropp U19 samme sesong. Han debuterte for GIF Herrer Elite mot Tunet i sesong 2006/07, og med draktnummer 17 er han nå godt kjent hos de fleste i klubben.

– Trener Samuel Rosenkvist om Alexander:
Efter flera år som lagkapten har Hans Roar Wilhelmsen fört bindeln vidare. Den som leder laget på plan i år är Alexander Texnes. Jag och Tobias Wendelstig diskuterade några namn innan «Tex» framstod som det bästa valet.

För vår del är rollen som lagkapten viktig. Det behöver inte alltid vara den som talar mest i omklädningsrummet. Snarare handlar det om att personifiera de egenskaper som vi vill att laget ska definieras av. Det handlar på nytt om ambition, det hårda arbetet och att vara en positiv kravställare.

Alexander Texnes gör detta och mer än så. Ingen som har sett honom kliva in i närkamper kan tvivla på inställningen att vinna – inte bara matchen utan varje duell, varje löpning, varje närkamp och varje moment – är det som gör honom till en fantastisk lagspelare och en bättre lagkapten. Han är ett sant föredöme som kräver det yttersta av sig själv i varje situation.

I vårt kommande arbete med att slussa in några av klubbens juniorer är det en inställning och ett sätt att närma sig sin idrott som är oerhört viktig.
Tex visar vid varje träning och de matcher som vi hittills genomfört att valet var mer än rätt.

– Spiller Hans Roar Wilhelmsen om Alexander:
Jeg tror at vår nye kaptein Alexander Texnes kommer til å bidra sterkt i år. Han er en person som kan ta i noen tak når det trengs, og styrer roret når det blåser som mest.

– Spiller Andreas Falkeid om Alexander:
Tex har hatt en enorm utvikling de to siste sesongene på innebandybanen og gjorde en kanonsesong i fjor. Det var veldig overraskende at kaptein Hansa ga fra seg vervet, men jeg tror Texnes vokser med tilliten han har fått, og blir en like bra kaptein som Hansa har vært.

← Nå starter sesongen !!!   |   GIF Fighters’ Hjemmeside til 6’er hos Assisten →