GIF Fighters med 3 lag i årets NM finaler !

I helgen ble det arrangert NM sluttspill for G15 (Sola), G19 (Greåker) og J19 (Høyenhallen,Oslo), noe som resulterte i at GIF Fighters’ to guttelag kvalifiserte seg til NM-finaler neste helg i Rykkinnhallen i Bærum. GIF Fighters hadde fra før kvalifisert seg med G17 laget, og nå stiller klubben altså med lag i alle tre aldersbestemte NM finaler for guttelag.

Først ut var vårt G17 lag som spilte NM sluttspill forrige helg, og hvor de i semifinalen beseiret Grei/Målløs med 3-2 i en spennende kamp. I gruppespillet ble det 10-3 over Øyane, 7-0 over Slevik, 3-1 over Greåker og 0-2 mot Bækkelaget. GIF Fighters vant sin pulje, da Bækkelaget tapte mot Greåker og spilte uavgjort mot Slevik. I finalen som spilles fredag 19. april kl.20.00 i Rykkinnhallen, blir det Bækkelaget som blir motstander da de slo ut Sarpsborg i sin semifinale. Det blir da duket for en reprise fra 2011, da nettopp disse to lag møttes i G15 finalen og hvor GIF Fighters vant med 4-1.

GIF Fighters G15 dro til Sola for sitt NM sluttspill, og hvor de suverent vant sin pulje og var ganske overlegne Sarpsborg i semifinalen hvor de ble klart ble slått 8-3. En fennomenal 1. periode endte med 5-0 i GIFs favør, og de kunne kontrollere inn til seier med 2-2 i andre og 1-1 i tredje.
I gruppespillet ble Lillehammer beseiret 11-3, Bærums Verk 6-3, Sola 10-0 og Slevik 7-0. I finalen som spilles i Rykkinnhallen lørdag 20.april kl.12.30., møter vi Bærums Verk som overraskende slo Slevik i gruppespillet, og deretter slo ut Sveiva i sin semifinale. Imponerende med tanke på en så liten spillerstall.

I Høyenhallen var GIF Fighters J17/19 i sitt NM sluttspill. Laget endte på fjerde plass i sin gruppe, og var dermed utslått. De beseiret Slevik 2-1, men måtte se seg slått av Grei/Målløs med 2-5 og Bygdø Monolitten med 0-2. Her møter Tunet og Sveiva i finalen.

GIF Fighters G19 var i Greåker i sitt NM sluttspill, der de måtte ut i «sudden death» i sin semifinale mot Greåker. I gruppespillet ble Grei/Målløs beseiret 5-2, Sunde 6-5 og Sveiva 5-4, og GIF Fighters var dermed vinner av sin gruppe. Semifinalen mot Greåker var en nervepirrende og spennende kamp, hvor lagene fulgte hverandre tett hele tiden i målprotokollen. 5-5 etter full tid, og det måtte spilles «sudden death». Det gikk ikke mer enn 5 sekunder før det hele ble avgjort med en suser fra Mr. Norstrøm, og dermed finale i Rykkinnhallen lørdag 20. april kl.18.00. mot Tunet, som vant sin semifinale over Sveiva.

GIF Fighters er dermed i samtlige NM finaler for aldersbestemt gutter, og vi gratulerer G15 , G17 og G19 for en imponerende innsats i sine respektive NM sluttspill, og som medfører at NM-helgen i Rykkinnhallen vil bli farget i grønt og svart.

VI GRATULERER !!!!!

Våre NM-finaler spilles slik:

Fredag 19. april:
20.00  G17   GIF Fighters – Bækkelaget