GIF Fighters G15 til topps i Tigers Cup !!

IMG_7693
GIF Fighters G15 gikk til topps i årets utgave av Tigers Cup, og følger opp de gode tradisjonene fra tidligere prestasjoner gjort av GIF lag i denne turneringen. Årets lag i gutteklassen bestod av mesteparten 97 spillere, men ble komplimitert av en god del 98 gutter. Dette er representativt for årets NM lag i G15, og hvor gutta drar til Sola for årets sluttspill 12-14 april.
Puljespillet startet litt «kjælkete», da det kun var 2 x 10 min. omganger. Slevik IBK ble slått 1-0 tidlig lørdag morgen og laget kjørte hele kampen på tre rekker. Resultatet ble kanskje ikke det helt store, men laget hadde stålkontroll hele kampen. Andre kamp på lørdag møtte de Bærums Verk IF og hvor de hadde med seg kalassiffre fra årets serie i G15-Elite, men fikk erfare at cup er cup og hvor BVIF nærmeste ble «ranet» for 1-0 seieren til GIF. Riktig nok hadde GIF gode sjanser til å rykke ifra BVIF i første periode, men fikk ikke uttellingen. BVIF kom sterkt tilbake i andre periode, og GIF skal være lykkelige at BVIF var unøyaktige i sine avslutninger. 2 x 10. min. omganger kan alt skje og her er ikke tiden akkurat på GIF’s side da de gjerne vil ha litt mere tid på seg i matcher. Lørdagens tredje kamp gikk mot Fet og det ble seier med 7-1. 1. periode var til nå lagets beste i turneringen og laget hadde begynt å finne flyten. Dette tydet godt for resten av turneringen. GIF blir puljevinner og skal da møte Freidig fra Trondheim i kvartfinale på søndag.
Kvartfinalen var vel ikke spesiellt velspillt fra GIF’s side, men gutta var tydeligvis på gang. Freidig er et nytt bekjentskap for G15, og laget hadde 2-3 spillere som var verdt å legge merke til. Det er godt å vite at det produseres gode innebandyspillere fra andre deler av Norge, og ikke bare fra «Oslogryta» og Østfold. GIF er fortsatt «preget» av 2 x 10. min. , og får liksom ikke spillet til å sette seg på så kort tid. Men all ære til Freidig som kjempet godt i de minuttene kampen pågikk. GIF går seirende videre med 4-1 i bagasjen.
I semifinalen venter Nor 92, og hvor de har «fordelen» med å spille på «hjemmebane» med full oppbakking av lagets supportere. Dey viste seg å bli en vanskelig match, og hvor en god Nor 92 keeper viste seg fra sin beste side. Litt skuffet over at Nor 92 ikke satte «trøkk» slik som de pleier, men det ga GIF mere ro til å styre spillets gang. Det ble solid trykk fra GIF’s side, men ballen ville ikke nettmaskene bak en meget god Nor 92 keeper. 1-1 etter første periode og GIF’s coacher maner til fortsatt trykk for andre periode. Midtveis i andre periode øker GIF til 2-1 , og 4 min. senere kommer rykket fra GIF. Først en straffe av Olav Ansnes Falkeid til 3-1, og deretter 3 kjappe mål av Mikkel (2) og Anders. Dette skjer i løpet av 85 sekunder !! Da er det «natta» og takk for følge til Nor 92, som hadde forsvart seg meget bra fram til dets. Sirenen går etter 2 x 20.min. , og GIF Fighters er også i år å finne i finalen.
Vi husker laget fra i fjor hvor hvor 97 gutta (da GIF 2) slo GIF 1 på straffeslag i semifinalen i Gutteklassen, men måtte se seg slått av Herrestad AIF (Sverige) i finalen. Skulle det endelig bli GULL i Tigers Cup etter 2 finaletap og 2 semifinaletap på de foregående 4 år ?
I finalen møter vi Sarpsborg Sharks, og hvor «særpingane» gjør det surt for Gifferne med å gå tidlig opp i en 2 måls ledelse. GIF reduserer dog til 1-2 før første periode er over. Coachene sier noen magiske ord før andre periode, og når perioden starter virker laget mere tent på å gjennomføre en 100 % laginnsats. Dette gir resultater, og GIf kvitterer ved Erlend Bjerknes. Deretter et soloraid fra Magnus Østengen som gir GIF ledelsen 3-2. Så i PP følger Magnus igjen opp, og setter et krystallklart skudd i vinkelen etter fint rull av GIF. Ledelse 4-2 og det begynner å sette seg. Men Sarpsborg reduserer til 3-4 og det er nerve i kampen igjen. Helt på tampen av finalen, finner Olav Anders Mellum godt plassert foran Sarpsborg kasse og hvor han setter’n trygt. 5-3 til GIF etter 39.06 av andre periode, og hvor GIF nå øyner GULL !! Sarpsborg prøver å komme tilbake, men GIF rir av seg det siste munuttet og seier’n er i land ! Sluttsignalet lyder, og endelig er det sårt savnede GULLET i havn ! Dette var siste sjanse for 97 gutta etter 5 forsøk, og vi gleder oss stort over at de endelig og på siste sjanse at de tok «gullbøtta» vel i havn. FANTASTISCO !!! Vi gratulerer så mye !!
Vi takker coachene Andreas Ansnes Falkeid og Eivind Hoem som har fulgt laget i de siste 2 årene, samt «gamlingene» Tommy Svendsen og Thor Dag Falkeid som har fulgt laget fra de var 8 år gamle. Nå gjenstår innspurten av G15-1. div. , samt årets store mål NM !
Vi gratulerer :
Filip Andersen, Andrè Mago Pedersen, Jonas Neskvern, Magnus Østengen,Joakim Løvholm,Adrian Hoff,Sander Windelstad,Erlend Bjerknes,Mikkel Lindblad Johansen,Anders Mellum,Audun Moen Hovin,Olav Ansnes Falkeid,Eivind Brandeggen,Martin Killingmo,Tommy Fjeldaas,Daniel Johansen,Fabian Stensberg,Raymond Dahl Svendsen og Fredrik Andersen med GULL i Tiger Cup 2013 Gutteklassen !!!

← Status NM-kvartfinalene…   |   SIDEBAR: Nestekamp: pub.17 mars →