GIF Fighters J19 til finale i regionscupen !!

Onsdag kveld, og stedet er  Rommenhallen hvor GIF Fighters J19 skal møte Sveiva Innebandy J19 i deres egen hule og hvor semifinalen i årets regionscup finner sted.  GIF Fighters J19 er under forberedelser til årets NM, og det skal bli morsomt å se dette nykomponerte og komplette juniorlaget i aksjon under Coach Tore Kvernerud sin ledelse.

GIF Fighters stiller med tilnærmet full tropp, og hvor det satses fra start av med tre fulle rekker i aksjon.  Innsatsen og tenninga hvises av hele laget, og her har det tydeligvis vært en vitamininnsprøyting som gjør at alle jobber og løper det de kan. Her vises den enkelte spiller frem sitt egentlige potensiale, da det ikke har vært fullt så synlig tidligere i sesongen.  Kampen er jevn og tøff, og hvor begge lag følger hverandre tett over hele banen. Gif leder 2-1 etter første periode og det er likt i målprotokollen etter andre periode 3-3 .  Tredje og siste periode vil da bli avgjørende om Gif vil ta finaleplassen.  Gif går ned på 2 rekker og er taktisk kloke, og dette skulle vise seg å være et smart trekk fra Coach Kvernerud sin side.  Det er fortsatt tett match mellom lagene, men et solid forsvarsspill samt en meget god Thilde Fredriksen i buret gjør at Gif omsetter 2 mål i perioden og vinner 3-5 over Sveiva.  Jubelen er så absolutt tilstede fra de mange tilskuerne fra Gjelleråsen, som hadde funnet veien til Rommenhallen denne onsdags kveld.   Frida Norstrøm netter hele tre ganger , Birgitte Rongsjord og Henriette Langhaug med hver sin nettkjenning.  Dette var en godt gjennomført generalprøve for dette laget, og hvor de sammen viser frem spill og innsats i den ypperste klasse.  Lagånden er å ta å føle på når de feirer seieren sammen, og dette laget blir morsomt å følge videre mot finalen i årets regionscup samt NM.  De neste ukene vil nok laget trene iherdig og finpusse formen til finale i regionscupen og mot NM.  Vi gleder oss, og gratulerer med en fin seier i dag !

+++    Frida Norstrøm

++      Thilde Fredriksen

+        Birgitte Rongsjord

Takk til Coach Tore Kvernerud og hans assistecoacher denne dag,IMAG0166 Rune Røkke og Morten Hoem.

← Semifinaler Regionscupen i Lihallen !!   |   Ketil Kronberg nummer 4 i verden…. →