Hasle/Løren- Gif Rekrutt 9-9

Hasle-Lren-IL

Toppoppgjøret i Lørenhallen ble en fartsfylt og god kamp.

Vi hadde som alltids store forhåpninger om 2 rekker før match, men som ofte denne sesongen så stilte vi med et knallgodt lite mannskap.

6 mann + keeper stilte til start. Oppvarming ble det lite av da vi var nervøse for at vår keeper rakk kampen. Han hadde kvelden før tydeligvis hatt celebre gjester noe som gjorde at han ble fashionable late til kampen..

Hasle Løren stilte som vanlig et godt mannskap. I en serie med mange middelmådige lag så er det alltids en forfriskning å få møte et spillende motstanderlag. De la nok merke til vår noe dårlige oppvarming og gikk ut i et forykende tempo. Vi kom dermed bakpå med en gang og første skudd smalt knallhardt i stanga. Litt dårlig gjort, med tanke på at keeperen vår ikke hadde fått noe oppvarmingskudd på seg.

Hasle Løren gikk raskt opp i ledelsen. Vi hadde derimot bortimot en taktisk perfekt match, og dette viste seg ved første frislag i offensiv sone, utligning. Evensen sto hele kampen som vanlig og vi andre byttet sporadisk.

Detaljene rundt de fleste målene er som alltid ganske diffuse da en har nok med å tenke på hva en driver med selv i kampens hete.

Vi hevet oss betraktlig etter de første 5 min og kom inn i matchen med utligningen. Vi styrte stort sett hele kampen med god ballbehandling, smarte valg og gode avslutninger. Det skal nevnes at vår tidligere landslagspiller viste nettopp hvorfor han var landslagspiller og vi andre aldri var det. Når denne personen, nevner ikke navn, truer forsvaret, finter og faktisk skyter. Ja, da blir det en slitsom dag for motstanderne:) Uansett, gjorde alle jobben sin veldig bra og kampen bølget frem og tilbake helt til midtveis i 3 periode.

I 3 periode fikk vi en liten knekk taktisk sett og vi gikk fra 6-6 til 9-6. Da hadde nok mange tenkt at nå er det over med 10 min igjen og bare 1 innbytter. Men, vi hadde en morsom dag på innebandybanen og frustrerte motspillerne ganske godt. Et fruktfat av forskjellige finter, skudd foran mål/fra back, volleyskudd, dragninger, gjennvinninger, håndleddskudd, feberredninger, frislagsvarianter og herlig innsats gjorde at vi kom oss inn i kampen igjen og greide uavgjort.

Litt surt at vi faktisk ikke vant kampen til slutt, men alt i alt var vi meget fornøyd med våre egnes og lagkameratenes spill. Vi var nok enig om at dette var en av sesongens beste kamper, om ikke den beste, med forutsetningene vi hadde.

Disse heltene stilte til start:

Blixt- Stor og kald, gjorde en god jobb og viste gamle eliteserietakter.

Bratlien- litt slow starter, men var forsvarsjefen bakover og gjorde mange motsandere fortvilet.

Tommy- Forferdelig start med strøm i kølla og x antall feilpass, men kom seg og var med på å sette et par kasser når det gjaldt som mest.

Atle- Leken, fine volleypass, jobbet som en helt og samarbeidet med Evensen var utmerket.

Ulle- Leiesoldat fra elite. Trygg, holder i kula, skaper vanskeligheter og hadde en fantastisk lompe av et mål.

Gorm- Taktisk perfekt kamp, med lite kamptrening! Uromoment foran mål hele kampen og skårer.

Evensen- Kampens stjerne, 3-4 kasser, noen assist, finter, volley, ja derfor folk kommer og ser innebandy. Håper på at denne formtoppen holder seg ut sesongen. Paddan kan se langt etter flere mnd spiller med denne konkurrenten..:)

Neste kamp er SEMIFINALE REGIONSCUP mot BSK 14.feb 18.00 i Bækkelagshallen.

Dagen etter,

Fredag 15.feb  seriekamp mot Nor 92 2 borte kl. 20.00

← Ketil Kronberg nummer 4 i verden….   |   God start for Norge U19 i Polish Cup ! →