Tøft mot Gjerdrum for G15-Rekrutt !

Gjerdrum besøkte oss i Lihallen sist lørdag i G15-1.div. , og det skulle bli et rivandes,hardt og tøft oppgjør mellom lagene.  GIF Fighters 2 lå på andre plass i serien og Gjerdrum på tredje, så her ventet 3×20 med mye kjemping og kniving, og om hvem som var det beste laget i denne divisjonen på Romeriket.

Noen av gutta hadde nettopp avsluttet en spennende kamp i G14 serien, men det ventet ett nytt hardt oppgjør på 3 x 20 og denne gang i G15-1.div.  Perioden er så vidt igang før vi får en riktig kalddusj, og blir belønnet med en fem minutters utvisning. En totalt unødvendig takling inn mot rundvantet gjør at GIF nå må spille i undertall , og selv om motstanderen hadde scoret, får vi ikke fullt lag  før femminutteren er sonet. Dette må det læres av ! og slik at det ikke går utover laget !  Selv om Gjerdrum nå har en gyllen sjanse, er det GIF som kontrollerer spillet. GIF kjemper hardt og løper mye, og har stor kontroll på ball og passninger. Gjerdrum blir løpende etter, og selv om de presser høyt er det GIF som faktisk er mest farlige fremover på banen.  I fortsatt undertall og med 06.05 spillte minutter, er det Olav Ansnes Falkeid som finner Erlend Bjerknes som resolutt setter GIF’s første mål i dag.  Gjerdrum har derimot ikke tenkt å gi seg, og fortsetter med høyt press og bli til slutt belønnet for innsatsen da de reduserer etter 11.02.  Dessuten har de en fabelaktig sisteskanse ved navn Andreas Olsen, som til stadighet viser frem eminent keeperspill. 98 rekka hos GIF jobber det de kan og kunne med litt større flaks i avslutningene økt GIF’s ledelse. I stedet er det Olav som ordner GIF’s ledelse uassistert og med et nydelig dragskudd etter 12.49.  Resten av perioden bølger spillet frem og tilbake, med GIF det lille hakket foran. Gjerdrum har noen enkeltspillere som bemerker seg, og da spesielt Mr. Olsen i mål.

Andre periode går igang slik første periode blir avsluttet. Harde dueller og mye kjemping om ball . GIF har vel det lille overtaket når førsterekka er utpå, da de er teknisk gode og god ballkontroll. Dette medfører mye avslutninger mot Gjerdrums mål, men igjen er Mr. Olsen i det umulige hjørnet.  I GIF’s mål begynner nå Filip  Andersen også å vise frem storspill av klasse, og selv om han etter sigende begynner å bli sliten, varter han opp med den ene klasseredningen etter den andre. Fabian Stensberg løper over hele banen, og gjør sitt til at Gjerdrum ikke helt får ro og kontroll over spillet sitt. En litt uheldig avklaring foran eget mål, gjør at Gjerdrum kvitterer til 2-2 etter 31.03.  GIF har såmen ikke tenkt å gi seg, og det mobiliseres på benk for å ta ledelsen igjen. Perioden ender 1-0 til gjestene våre fra Gjerdrum, så det står likt i målprotokollen etter andre periode.

Siste periode, og GIF har bestemt seg å kjøre på selv om 98 gutta begynner å bli rimelig slitne, men de mobiliserer det de har igjen av krefter. Filip som nå er skillelig i slaget mellom stengene, garanterer for benken at han skal holde «smultring» resten av kampen. Han holder ord !!!  Tunga til Sander Windelstad, Daniel Johansen og Jonas Neskvern er nesten nedpå brystkassa når de sitter benk, men med Fabian står de på alt det de kan.  GIF får en utvisning etter 52.39 for hardt spill, men rir av utvisningen mesterlig. Derimot blir det Gjerdrum som må sone en to minutter etter 44.36 for slag. Gjerdrum tar da samtidig time out, for å demme opp for GIF. Coach Hoem setter opp PP rekka, og de scorer så og si alltid selv om Gjerdrum har en klassekeeper mellom stengene.  Det tar nøyaktig 45 sekunder, og dermed øker GIF sin ledelse til 3-2 i PP med Olav som servitør til Erlend som setter ballen hardt i mål fra distanse. Et skikkelig skudd, som Mr. Olsen neppe så utgangen av.  Utover perioden kommer Gjerdrum til en og flere muligheter, men der har Filip stengt døra. Etter 17.57 faller avgjørelsen da Erlend finner Raymond Dahl Svendsen som kommer opp fra backplass, hvor han han drar seg innover,lader og fyrer av et skudd vi hører susen av ennå. Gjerdrum jobber og jobber for å nå i fatt, men GIF kontrollerer perioden ut.

All honnør til gjestene fra Gjerdrum, som skikkelig bød opp til en farstfyllt og glødende kamp.  På dette laget er det flere gode spillere, og Mr.Olsen i buret får vi sikkert høre mye om i fremtiden bare han får de rette mulighetene.

Vi gratulerer GIF Fighters 2 med nok en seier, og som trygger andreplassen i serien.

Filip Andersen (M) , Jonas Neskvern , Christian Røed , Andrè Mago Pedersen, Fabian Stensberg , Erlend Bjerknes 2/1 , Raymond Dahl Svendsen 1/0 , Sander Windelstad , Fredrik Andersen , Olav Ansnes Falkeid 1/2   og  Daniel Johansen (K) .

← GIF henter «hjem» en legende for å styrke stallen!   |   Vi gratulerer GIF gutta med en herlig femteplass i VM !!! →