G12 vs. Sveiva 2-1…

Vi har hatt en god progresjon i spillet vårt den siste tiden og i dag var det tid for virkelig å få testet oss. Vi har hatt ”litt” trøbbel med Sveiva før. Men nå som både lille-Sletten og store-Sletten er opptatt med VM tenkte vi at nå har vi sjansen. Gutta var klare for kamp.

1. periode starter og vi holder ballen i laget en stund før Sveiva snapper til seg ballen og putter den i mål etter 1.56. Men det føles ikke som en normal Sveivakamp for oss. Vi har mye av spillet. Gutta ruller ball og har rimelig god kontroll. Og etter 9.25 klarer Kevin og putte ballen i Sveivamålet etter godt forarbeide av Niklas. Spillet vårt fungerer meget godt og 13.30 er det Lasse sin tur til å score. Og vi går til pause med en 2-1 ledelse på Sveiva!

Vi er meget fornøyd med hvordan gutta spilte i første periode og bestemmer oss for å fortsette sånn, men vi antar også at motstanden blir et par hakk kvassere i andre omg. Så vi må også øke innsatsen vår. Dessverre viser det seg at vi får rett. Sveiva kommer ut i et forrykende tempo og setter 4 mål og nekter oss tilgang til målet deres. For noen ufyselige gjester. Ja, ja.

I pausen prøver en av gutta å kalkulere hvor mange mål vi må vinne med i siste periode hvis vi skal klare dette. Men da kommer mantraet vårt frem fra de andre gutta. Stillinga betyr ingen ting! Vi skal vinne det neste målet. Og det neste. Osv. Tredje periode starter enda kjappere enn forrige og innen det har gått 7 min. har dessverre Sveiva gjort 4 mål nok en gang. Etter det hever vi oss noe, men er fortsatt under høyt press. Helt på slutten av kampen klarer Gard å redde oss fra tosifra med en spektakulær redning. En rask sideforflytning fra venstre til høyre og stanser ballen helt nede i hjørnet med hånda. Takk for den. Til og med dagens dommer ble imponert over den redningen og gratulerte etter kampen. Og når vi snakker om dommerne… De var sytten meg fra Sveiva de også… Ikke rart vi slet!!! Men vi slapp da unna med feil bytte og vi fikk noen frislag som muligens burde vært dømt andre vegen. Så dommerne gjorde en meget god kamp (til tross for klubbfargene 😉 Kampen ender 2-9 og vi registrerer at vi knepper innpå spillemessig på vår motstander. Alt i alt er vi godt fornøyd med kampen. Og til Petter: Du er mye bedre enn du tror!

← Vi gratulerer GIF gutta med en herlig femteplass i VM !!!   |   G15 fortsetter med å «bøtte» inn mål ! →