G15 fortsetter med å «bøtte» inn mål !

Tirsdag møtte vi Bærums Verk IF i bortekamp i gamle Rykkinhallen, og gutta viste til gangs at scoringsfeberen ikke har lagt seg ennå. Med klubbrekord sist lørdag, tok de dette med seg til neste kamp og det i G15-Elite serien.  BVIF har alltid vært en god motstander og vi har hatt mang engang tøffe kamper oss imellom. GIF Fighters har mange ganger måtte slite hardt mot dette laget, da de alltid yter 100 % hver gang.

BVIF pleier som regel å gå ut i hundre, men denne tirsdagen virket de litt forsiktige.  Dette gjør at GIF fører spillet veldig mye, og skaper en del sjanser uten at det blir nettkjenning. BVIF står lavt og er ganske tette i egen sone og hvor keeperen også tetter igjen ganske så bra. Olav finner et hull etter 06.55 og sender passet motsatt til Audun som resolutt setter den i kassa. Det var ikke så mange hull å finne på BVIF , men en silkepassning gjennom slottet klarer å finne frem. GIF fortsetter å presse og BVIF demmer opp og er ganske solide i forsvarsspillet. Når de en gang iblant kommer i angrep, går ballen i tverrligger og eller utenfor. Det kjempes bra av begge lag hvor GIF nok er det førende laget. Så kommer en tro kopi av første scoring hvor Olav igjen finner Audun på motsatt og dermed 2-0 ledelse. Tid : 18.28 . GIF går til pause med 2-0 i bagasjen.

Andre periode, og BVIF vil mere enn i første. De kommer til en del gode sjanser, men klarer ikke å sette ballen bak en god Tommy i buret i dag. GIF har også flust med sjanser, men klarer ikke å få hull på BVIF keeperen. BVIF er absolutt mere farlige nå, men når de ikke setter sjansene sine på åpen kasse, ja da blir det vanskelig å nå igjen GIF i målprotokollen. Etter 33.57  kommer GIF’s tredje scoring for dagen, hvor Mikkel er servitøren til Olav. Denne scoringen var også ganske lik de to forrige med tversover pass ett på køllebladet. Nå begynner BVIF å gå litt opp i sømmene i sitt forsvarsverk, og de sliter mere med å demme opp slik de har gjort i halvannen periode.  4-0 til GIF er det Anders som setter etter 35.58 , med pass av Erlend. Det tar ikke mere en ett minutt før 5-0 er et faktum, da Mikkel sender pass til Audun og setter GIF’s femte for dagen og sin tredje. Anders har slitt litt med å finne nettmaskene til nå, men gir ikke opp. Endelig får han ballen i mål bak BVIF keeperen, og dermed øker GIF ledelse til 6-0 som står seg perioden ut.

Tredje periode satser BVIF ganske aggressivt opp i angrep, og GIF er heldige som ikke får et reduseringsmål imot seg. Tommy er dyktig der han står og redder en del gode avslutninger fra motstanderen.  Vi savner litt mere kommunikasjon  i det bakre ledd hos GIF, så her må det jobbes bedre på å få dette i orden mellom backer,center og keeper. Martin avklarer et BVIF angrep, og setter fart oppover parketten og hvor ingen BVIF spillere klarer å følge ham. Ingen går på heller, slik at Martin avslutter med et frekt håndleddskudd som fører til 7-0 ledelse. Nå begynner BVIF å gå opp i liminga, og de satser på lange pass opp og bak vår egen backlinje hvor de har en som «fisker» med håp om å redusere. De får noen sjanser, men avslutningene går enten rett på Tommy eller de setter den utenfor.  Dette gjør at BVIF blir sårbare bakover, og GIF kan kontre og kontringene kommer i hopetall. De siste fjorten minuttene av kampen scorer GIF hele 9 mål  og sluttresultatet 16-0 blir satt etter 59.59. GIF har aldri vært i nærheten av en så stor seier over BVIF noen gang, men klarer å holde fokus gjennom hele kampen og avslutter med stil. BVIF resignerte nok på slutten og var vel ganske så slitne, og derfor ble nok resultatet slik det ble.

Vi gratulerer GIF Fighters med solid borteseier og med tabelltopp.

De som spilte :  Magus Østengen 1/1 , Joakim Løvholm , Tommy Fjeldaas (M) , Erlend Bjerknes 2/1 , Martin Killingmo 1/1 , Eivind Brandeggen (K) , Anders Mellum 2/2 , Mikkel Lindblad Johansen 4/3 , Olav Ansnes Falkeid 3/5 , Adrain Hoff og Audun Moen Hovin 3/0

← G12 vs. Sveiva 2-1…   |   NY Unihoc! →