Strømmen ypper til kamp midt i treningstiden

Strømmen trengte å flytte kampen vår til torsdag kl. 17.00. Så da var det bare å samle sammen spillere og foreldre å dra til Tærudhallen. Når treneren ankommer er Fighters-foreldrene allerede i gang med å hjelpe Strømmen å sette opp vant og fjerne håndballmål. Godt å se dere ikke kjeder dere mens dere venter på kamp. 🙂

Vi har fått erfare at Strømmen kan være gode selv om de ligger nederst på tabellen. Det er ingen garanti for at dette skal bli lett. Så full konsentrasjon kreves fra benken.

Kampen er i gang og vi setter press på vår motstandere umiddelbart. Vi får et tidlig frislag som Lasse klinker i nettveggen. Og på 1.12 server Lasse Sondre foran mål som vipper ballen enkelt over beinet til målvakten. Tidlig ledelse. Mmmm, smaker godt. Når Strømmen kommer er Petter på plass og leder ballfører vekk fra slottet. Men dessverre har en indianer sneket seg inn i laget og fra bak mål serverer han ballen til en angriper som dunker den i mål. 1-1. Synd, men det er sånt som skjer. Det er fortsatt vi som styrer det meste av spillet. Lasse er ikke fornøyd med assist så han sender av gårde ballen fra midtbanen og den går inn. Lekkert! Erlend har også lyst på poeng og fiker ballen inn i slottet til Kevin som blir overmannet av forsvaret til Strømmen. Ikke noe poeng til Erlend denne gang. Men fin pasning, Erlend! Kimsander hindrer en ”100%” sjanse og Strømmen får straffe. Gutta pepper Gard og straffen settes i gang. Strømmenspilleren trekker ballen ut mot venstre og Gard rekker ikke ned før ballen ligger i mål. 2-2. Men første omgang er ikke over enda. Elias får tak i ballen helt nede i rundvant. Trekker seg litt inn bak mål og sender av gårde et knallhardt skudd eller pasning langs bakken som treffer keeper og går inn. J Ikke ofte man scorer fra bak mål. Tid 12.39. Strømmen vinner tekningen og går direkte på mål. Og scorer. Nei, nei, nei…. Da står det 3-3 når perioden ender.

Vi føler vi har overtaket spillemessig og som alltid er vi positive til resten av kampen. Bare vi får ryddet litt opp i spillet vårt. Så skal dette gå bra.

Andre periode starter litt rotete fra begge lag. Strømmenkeeperen får en feberredning. Noe som kan være litt demotiverende. Og når spillet svinger litt frem og tilbake og det ikke virker som alt er som det skal for oss blir det litt tungt. Ballen spretter liksom feil vei. Selv om det ikke går på skinner er det fortsatt tungt press mot Strømmen. Niklas får sendt ballen fra hjørnet og inn mot Kevin som får fyrt av et godt skudd som keeper redder mesterlig. Nå kommer det en periode det blåser kraftig rundt ørene på Strømmenmålvakten. Det må jo ende med ørebetennelse. Strømmen kommer på kontring og vips så tar Strømmen ledelsen 4-3 og så 5-3. Ups..! Hva, hvor, hææ…! Gard må også redde enda et skudd før vi tar over presset igjen. Nå hagler det rundt målet til vår motstander. Blir det mer hagel rundt målet nå må keeper få på seg skøyter. Vi får et frislag som Lasse sender til Elias som klinker den i stanga. Keeper var dekket. Et frislag etter boka. Synd det ikke blir mål.

2. min. før slutt klarer endelig Kevin og sende ballen høyt inn mellom stengene. Da er vi bare ett mål bak til pause. Eller? Strømmen var vist ikke klare for pause. Etter nok litt surr i forsvar kliner Strømmenspilleren ballen opp i krysset. 6-4 og pause. Vi taper andre periode 3-1.

I pausen leser lagledelsen opp vårt mantra: Det er neste mål som gjelder! Ikke heng med hodet. Det er det heller ingen som gjør. Vi har ligget 2 mål foran selv og mistet seieren. Så dette kan fortsatt gå.  Forsvaret får en enkel beskjed: Skjerp dere 🙂

Andre rekka starter tredje periode. Sindre som er en av backene våre har tydeligvis mottatt beskjeden og hever seg betraktelig. Han begynner nå å gå i kropp og rydder effektivt opp foran eget mål. Kevin som har hatt en meget god kamp kommer til et skudd før Strømmen overtar og presser oss hjem. Andre rekka må stå 4,5min. pga. høyt press før første rekka får slippe til. Da tar vi over spillet. Men ved et tilfelle spretter ballen forbi backene våre på midtbanen og en angriper fosser etter og forbi. Men heldigvis er Gard våken og møter ballen langt ute og får avverget situasjonen. Elias gir ballen til Lasse som setter sjansen. 6-5. Og 2.min. etter og 40sek. før slutt zorrer Lasse ballen inn fra bak mål. Det ender 6-6 og det bør vi være fornøyd med. Men… Ahhh, vi var det beste laget. Til og med på en dårlig dag. Men Strømmen er nok heller ikke helt fornøyd med og miste en to-målsledelse. Vi fikk jo selv smake på den mot BSK. Men på den positive siden: Vi er ubeseiret tre kamper på rad!

Etter denne kampen vil jeg spesielt trekke frem to personer: Kevin som gjorde det meste riktig. Du løper ikke på linje med løperne og du tar returløpa. Bra, Kevin.  Sindre som er utrolig flink til å følge instrukser. Du fikk en enkel beskjed: Skjerp deg, og det gjorde du virkelig. Du var stor i siste periode!

Lasse     3+1

Elias       1+1