G12 vokser med oppgavene

10.11.12 skulle vi besøke BSK. Vi har absolutt hatt problemer med de gutta før. Men nå skulle vi få se om vi har hatt noe progresjon i spillet vårt. Gutta var allerede på plass i hallen når jeg kom dit og de hadde også begynt med oppvarmingen. Veldig bra gutter!

Det var lett å se at gutta var tent. Det var moro.

Vi var ni utespillere + målvakt. Så vi setter opp to løperekker og tre backer.

Første periode begynner litt rotete fra vår side. Vi pådrar oss et frislag etter bare et min. Den klarer vi fint. Men når vi skal bytte rekke får dagens kaptein Kimsander beskjed om og bli stående. Noe som forvirrer første rekka og flere av dem blir stående. Noe undertegnede ikke får med seg. Simen kommer tilbake til benken og spør om han skal spille. Selvfølgelig smeller det fra treneren! Det blåses selvfølgelig 2. min. Sondre for ”skylda” og må sitte 2. min. Jeg burde kanskje ha tatt den sjøl, men…

Dette resulterer i BSK ledelse etter 75 sek. Sondre kommer inn igjen og bruker noen få minutter til å finne nettmaskene bak BSK-keeperen. Spillet bølger frem og tilbake og vi føler vi har litt taket på denne kampen. Det er selvfølgelig jevnt, men allikevel….

Når BSK kommer nedover på banen er Petter flink til å føre ballfører ut mot vant og ned i rundvant. Godt jobba. Men selvfølgelig klarer BSK og lage kluss i forsvaret vårt av og til, men da er det godt og ha Gard bak for å rydde opp. Snapper opp ballen og setter i gang 1. rekka som går rett inn i oppspillvarianten vår. Det er gøy og se dere spille med innøvde trekk gutter. Det skal vi fortsette med.

En BSK-spiller forsøker og føre Elias ut mot vant når han kommer i full fart, men Elias takker pent for følget og parkerer ham ved vantet og setter fart rett mot mål. Kommer litt for nær mål før han skyter rett i keeper. Gutta har spilt god innebandy i første periode. 1-1 til pause.

I pausen kommer Kapteinen med instrukser om hva han vil forbedre i neste omgang. Mer bevegelse på topp så det blir enklere og finne pasningsmuligheter.

Nå har BSK satt inn et nytt gir og presser oss ganske hardt i begynnelsen av andre periode. Kimsander som viser seg som en meget solid back og kaptein får stoppet zorrogutten som er på vei mot mål. Han mister ballen og den ruller til en annen angriper, men der er Gard og setter en stopper for det skuddet. Så får vi en kontring som ledes an av Simen som absolutt har krutt i beina. Han fosser mot mål og vipper ballen over beinet på målvakten. Simen smiler fra øre til øre to min. ut i omgangen! Vel fortjent Simen! Litt senere prøver Elias seg på det samme. Uten samme resultat. Det blir derimot dømt frislag. Kimsander tar kommandoen over frislaget. Han sender ballen til skytteren vår! Og Sondre gjør det han kan best. Plasserer den høyt og hardt over skulderen på målvakten. Og vi leder med to mål på BSK! Meget bra! Men BSK har god moral i laget og kommer tilbake. Og tidligere nevnt zorrogutten klarer å overliste Gard. Vel, vel. Ikke no’ problem. Det er neste mål som skal vinnes! Kimsander fyrer av et frislag. Kevin kommer inn foran mål og plukker opp ballen, men setter den dessverre i magen på målvakten. BSK føler presset og tar time-out. Også noe gutta ikke er helt vant til. Vi har ikke all verden av tid i en time-out gutter. På plass!

Vi holder likeså godt presset oppe for BSK etter time-out. Sondre vil nok en gang vise seg frem og skrår inn over i banen med ballen og drar av gårde et skudd som går rett inn.

Nå har vi en grei ledelse igjen, men som vi stresser fra trenerbenken: Vi skal vinne neste mål og glemme det som har skjedd og det som muligens kommer! Det er alltid det neste målet som er viktigst. Ledelsen betyr ingen ting før kampen er over.

BSK kommer i hundre i starten av siste periode og Kimsander går i kroppen på en liten BSK-løper og hindrer mål. Kan umulig være særlig gøy å møte en så stor og sterk back. Ikke nok med det men gutten har god spilleforståelse og teknikk også. Så han rydder opp meget bra i forsvar gjennom hele kampen. Litt ut i omgangen er det Simen som vil vise seg frem. Han tar med seg ballen på et raid. Mister ballen, men heldigvis er ikke gutten ”ferdig” bare fordi han mistet ballen. Han tar returløpet! Han tar igjen BSK-angrepet og spiller bort ballen for dem. Meget godt løp. Etterpå klandrer han seg selv for og miste ballen uten å tenke på det fine returløpet!?! En litt uheldig motstander gir Kimsander en albue i ansiktet, og blir nok litt spak når Kapteinen vår kommer mot ham med hevet kølle. Heldigvis er Kimsander sindig nok til å ta seg en pause istedenfor BSK-lunsj. Men BSK ble ikke videre skremt av dette og gir ikke opp kampen uten å kjempe til siste slutt. Gard får et skudd via hjelmen og inn i mål. Og litt senere putter de en til og vi er like langt. Når det står igjen 45sek. får vi frislag på 15m. Og med frislaget til Kimsander mot Asker friskt i minnet har vi et håp. Men vi får ikke noe ut av det. Dermed ender denne matchen der den startet. Uavgjort! 4-4. Vi må vel innrømme at det føles litt som et tap når vi leder med 2 mål to ganger i kampen. Men, men. Sånn er innebandy. Spennende til fløyta går. Takk til Bækkelaget for en spennende match og til gutta for god innsats. Vi ser stadig forbedringer i spillet vårt. Gledelig! J

← Strømmen ypper til kamp midt i treningstiden   |   Grei seier mot Sagene →