Grei seier mot Sagene

Sagene er et lag vi slet med i fjorårets 2 kamper. Begge kampene var svært tette og jevne men denne gangen hadde vi bestemt oss for at vi skulle vise hvem som var best.

1 periode

Vi starter slik vi ønsker med mye ballinnehav og høyt tempo. Sagene henger ikke med og vi setter 1-0 ganske tidlig. Fortsettelsen er ikke like god. Vi øker til 2-0, men Sagene er farlige på overganger etter upresist og dårlig spill av oss. De reduserer også på slutten av perioden, men kun udyktighet, dårlig presisjon og en for dagen meget god Tvete i målet gjør at vi leder.

2 periode

Nå starter vi som vi er blitt enige om nok en gang og føler vi har god kontroll, men Sagene er ett lag som aldri gir seg. Nok en gang er vi upresise og lar bortelaget først utligne for så å ta ledelsen. Da er det godt med lagmoral for i løpet av 9 sekunder putter vi 2 nye baller bak keeperen til Sagene og er igjen i ledelsen. Nå har vi fått kampen dit vi vil og bortelaget må jage. Ved pause er ledelsen 5-4 til oss.

3 periode

Denne perioden eier vi fra start til slutt. Putter 4 nye baller og vinner 9-4 til slutt.

Som en oppsummering så gjennomfører vi en grei kamp, men ikke mer. Ser at spillet sitter bedre og bedre og det lover godt for fremtiden.

Jeg må også dra frem ett magisk øyeblikk fra kampen.

Det er når Carl i undertall, vinner ballen og løper fra Sagene forsvaret, runder bak deres mål og på backhand setter ballen i motsatt kryss. Herlig!!!

Nå er det VM som gjelder så det er ikke seriekamp før 15. desember borte mot Greåker. Her er det bare å møte opp for nå er vi i siget.

Vi vil også takke alle 2007 spillerne som var med på innmarsjen i dagens kamp. Veldig hyggelig og morsomt for oss som er på og rundt laget.

*** Emilio

**   Carl