G15 Rekrutt med nok en overlegen seier !

Lørdag var vi på plass i Bækkelagshallen, hvor hjemmelaget BSK tok imot GIF Fighters G15-2 til dyst i G15-1.Div.  GIF Fighters har vunnet alle sine kamper til nå i år, og viser seg nærmest uslåelige denne høstsesongen. I denne matchen ble vi kjent med et nytt fjes i troppen, og no 20 Fabian Stensberg puttet liksågodt 3 goaler i sin aller første innebandykamp.

No 20 Stensberg presenterer seg på en utmerket måte, da han kjøkkenveien ordner  ledelse til GIF Fighters etter 07.53 av første periode uassistert. Stensberg representerer stor løpskapasitet ,enorm arbeidsvilje og fighterspirit. Passer utmerket inn i et lag som GIF Fighters. Moro at det nettopp ble han som scoret lagets første mål i matchen, og sin første nettkjenning noensinne i innebandy. Vi kommer til å høre mere om ham i fremtiden. GIF Fighters styrer denne første perioden totalt, og BSK ligger hele tiden i box. Vanskelig å få tredd skuddene gjennom en stor folkemasse, og de som kom fram tok keepern seg av. Litt tamt og lite oppfinnsomt og til tider veldig stillestående av Fighters. Ballen gikk fint i rull, men aktiviteten på og mot motstanderens kasse var blek. Selv om GIF Fighters styrer hele perioden, blir det bare 1-0 ledelse inn til første pause.

I pausen har laget fått nye instrukser av coach Andreas Ansnes Falkeid, og laget begynner å spille mere ball. Anders Mellum finner Olav Ansnes Falkeid med en lekker passning og hvor Olav setter den resolutt i kassa bak BSK keepern. Tid 23.03. Deretter er det Jørgen Leth Auliseter som kjemper til seg ball og putter Fighters sin tredje for dagen. Godt jobba ! Tid 28.00. GIF Fighters begynner nå å få til bedre spill og det gir resultater. Anders Mellum skyter fra distanse og endelig går den inn i kassa. Det var nok deilig etter en 10-12 forsøk. Her var servitøren Magnus Østengen. Tid 30.03. Jonas Neskvern har jobbet hardt hele kampen til nå uten å fått hull på byllen, men endelig løsner det. Sender et fint pass til dagens nykommer Stensberg, hvoretter han ekspederer den i rett i goalen. Tid 34.53 . Fighters fortsetter å styre spillet og etter 36.58 kommer det scoring fra Magnus Østengen etter pass Olav Ansnes Falkeid. Fighters har mange gode sjanser, men klarer ikke helt å omsette. Fine kombinasjoner og tidvis godt spill, så her skulle det så avgjort vært scoret flere mål fra Fighters sin side. 6-0 etter 2 perioder, litt under pari, men ok !

Tredje periode er bare 58 sekunder gammel før HR.Stensberg er frempå igjen, og det med sitt tredje mål for dagen. Passet her kommer fra Magnus Østengen. Etter 45.00 sender Jonas pass ut i slottet og fra bak motstanderens mål, og her er Sander Windelstad på pletten og setter den konstant i nettet bak BSK keepern.  48.36 og Olav finner Magnus og dermed 9-0 ledelse. Så kommer dagens raid, en ekte coast til coast fra Daniel Johansen. Alexander Meliane passer til Daniel i egen backsone, hvoretter Daniel setter fart og med et par rykninger og drag så BSK spillerne blir bare stående og måpe, avslutter han i fin stil med en herlig scoring. Tid 50.30.  Jonas serverer nok en gang Sander, som sender GIF Fighters i 11-0 ledelse. Tid 52.26.  Resten av perioden blir det mye dårlige løsninger fra Fighters side, hvor de virker kanskje altfor fornøyde. Litt slurvete i passningene, samt at samspillet ikke helt fungerer slik som det skal. Lett å bli litt passive og unøyaktige når man leder ganske klart, og det resulterer i at BSK reduserer to anger før sluttsignalet runger. Overbevisende borteseier med 11-2, og fortsatt ubeseiret og med klar tabelltopp i G15-1.Div. Vi gratulerer !

Dagens Tropp : Christian Røed , Jørgen Leth Auliseter , Magnus Østengen , Alexander Meliane , Frerik Andersen . Ander Mellum . Fabian Stensberg , Andrè Mago Pedersen , Daniel Johansen , Marius Rostad , Sander Windelstad (K) , Olav Ansnes Falkeid , Jonas Neskvern og Tommy Fjeldaas.

← Grei seier mot Sagene   |   G12 i tidenes mest spennende kamp? →