Tap i toppoppgjøret mot Slevik

Vi forventet en tett og spennende kamp i Lihallen når vi ønsket Slevik velkommen.

1 periode

Starter litt avventende fra begge lag, men bortelaget med mest ballinnehav. Vi var derimot giftige på kontringer så kampen var spennende. Perioden blir vel mest husket for to meget dyktige keepere som begge hadde redninger av høy klasse. Vi tar ledelsen ved Jirving og nå er vi virkelig i siget. Kommer til gode avslutninger, men de blir enten reddet av en god keeper eller vi bommer på mål. Når vi så mister ballen når hele laget er på vei frem er ikke bortelaget vonde å be. 1-1 lyser det på tavla når perioden er over.

2 periode

Er helt klart Slevik som kommer best i gang. Virker ikke som vi helt er klare for spill fra starten av perioden. Uansett kontrer vi nok en gang og det er Glen som får æren av å sette inn 2-1 målet. Litt ut i perioden får vi en 2 minutter for feil bytte. En av våre spillere som er på innbytterbenken skal sette seg på krakken, men bruker dessverre kølla som støtte. Den er inne på banen og ballen treffer den når Slevik forsøker et fremspill. Bortelaget lar seg ikke be to ganger og bruker kun noen sekunder før det står 2-2. Vi fortsetter å kontre som planlagt og på en av disse blir vår spiller, etter referentens mening, helt klart taklet ureglementert som bakerste mann. Alle venter at dommerne skal dømme straffeslag og 2 minutter men det skjer ikke. I stedet kontrer Slevik og går opp i en 2-3 ledelse. Føler vel at vi fikk en dobbel effekt der.

Uansett avsluttes perioden ved at vi først utligner før Slevik igjen tar ledelsen kun 40 sekunder før pause nummer 2.

3 periode

Nok en gang er vi halvsløve i starten av perioden. Det ar kun 50 sekunder før ledelsen blir økt til 3-5. Vi er nok en gang på hæla, men tar oss sammen og reduserer på straffe ved Jirving. Begge lag puttet på 2 mål til hver før kampen er over og Slevik vinner 5-7.

Som oppsummering etter kampen kan en si at dette er 2 gode lag som begge vil hevde seg godt i serien og sluttspillet. Hjemmelaget trenger, som trenere og de rundt laget har sagt hele tiden, litt tid på å spille inn rekkene. Når det fungerer og de får tilbake Emilio, Anton og Amir på backene så vil dette laget bli vanskelig å slå utover i sesongen. All ære til ungutta som har gjort, og vil fortsatt gjøre, en fantastisk jobb. Det er bare det at nå blir det ennå større konkurrane om plassene og det er sunt.

Vi har mange unge gutter som banker skikkelig på døren. Dette viser også landslagsuttaket der både A landslaget og G19 landslaget består av 6 Gjelleråsen spillere. Tror dette kan bli gøy utover jeg!!

*** Jirving (giftig)

** Adam (passningslegger av rang)

* Tvete (årets redning i Lihallen så langt)

← Rullators Jr. spilte kamp mot Tunet   |   Seier i 3.runde cupen →