Rullators Jr. spilte kamp mot Tunet

Som sagt i en tidligere oppdatering før sesongen, har Rullators Jr. i år vært bedre forberedt enn noen gang før. Vi var allikevel spente før møte med laget fra Manglerud som hadde knust Bækkelaget i sin første kamp i årets sesong. Fredagens trening ble derfor brukt til å lære flere tjuvtriks enn noen andre kunne tru at vi kunne finne opp. For de faste leserne vil jeg komme med ett lite eksemple på tjuvtriks vi har trent mye på. (Disse opplysningene må selvsagt holdes internt i klubben da vi ikke vil at noen skal kopiere oss på våre foretningshemmeligheter)

Man spiser en blanding av hvitløk, chili, rå egg og cayennepepper dagen før kamp. Dog ikke lenger enn 13 timer før. Når man da får varmet opp, rister litt på kroppen, og spiser 3 pølse i lompe 7,5 minutter før kampen skal jeg love deg at det blir fart på magen.

Alle hjemmelagets spillere har fått utdelt gassmaske og tribunen har fått ekstra trykk på friskluften da vi ellers kunne bli anmeldt for ufinheter.

1 periode

Vi starter forrykende og lar ikke motstanderen låne ballen de første 1,4 minuttene. Tydelig at fredagens trening og tenning som fy hjelper. Vi lånte 4 spillere fra OB laget, alle er egentlig Rullators Jr. spillere men vil ikke innrømme det, og de tror nok fortsatt at det var de som skulle avgjøre kampen.

Det var det selvsagt ikke. Våre slue hoftesvinger, klypinger, lugginger og benkroker gjorde susen. Tydelig at vi husker hva vi gjorde i fjorårets sesong. Gikk til pause med en klar 2-0 ledelse.

Nå var det som sedvanlig servering av varmrett i pausen. Roy var sur fordi han ikke fikk stå i mål, men han disket opp med hjemmelaget lungemos og potetstappe. Nam, nam dette smakte virkelig sammen med kald vørterøl.

Ble ikke diskutert taktikk i pausen da vi følte vi hadde full kontroll på kampen. Dommerne fikk også tilbud om mat, men takket høflig nei da de så hva som ble servert. Motstanderen derimot fikk lov til å se på at vi gasset oss.

2 periode

Nå ble det ennå mer klikk klakk spill fra vår side. Mye av klakket var ballen som havnet på tribunen etter klikket. Tunet ville være med å danse denne perioden og midt i perioden ble en av våre spillere bedt på dans, flat tango, av keeperen til motstanderen. Kampen ble stanset og ut av høytaleranlegget lød ”det er en tango for to, og ingen danser tango som han Lars fra Hagan……”.

Etter denne vakre seremonien fortsatte kampen ufortrødent videre. De 400 på tribunen fikk virkelig valuta for pengene de hadde brukt på kaker og brus. Målene rant jevnt og trutt inn i målet til Tunet. Om ikke vi klarte å lage mål selv, så hjalp motstanderen oss med å kline ballen utagbart forbi egen keeper.

Om grunnen til dette var fordi de hadde blitt lovet å være med på matorgie nummer to i siste pausen vites ikke, men hyggelig gjort var det i vertfall.

Denne pausen ble det servert rykende varme vafler og pølser med lompe. Noen tok sågar pølse i vaffelen, men det gjorde IKKE undertegnede da det er en synd å blande de produktene. Langbordet ble ryddet bort av et smilende og hyggelig dommer par som synes det var topp å bli servert mat og drikke etter en så hard økt.

3 periode

Nå var det kun en ting som stod i hodet på spillerne og laglederen. HOLDE NULLEN!!

Det er ikke ofte vi får til det, men vi gikk ut i hundre for å skremme våre djerve motstandere til å gjøre feil. Ikke helt vellykket da de ikke lot seg skremme., men målene kom allikevel som bestilt. I riktig retning også! Nok en gang kom tjuvknepene til sin rett og når fire av våre spillere samlet seg i hjørnet på et frislag og virkelig fikk lettet på trykket ble det ille å være i hallen. Det la seg et tykt teppe over gulvet i Lihallen og det var nærmest umulig å se ballen. Dommerne var oppgaven voksen og blåste av kampen slik at vi fikk luftet ut.

Både motstandere og våre egne spillere var mer eller mindre grønne i ansiktet og resten av kampen bar veldig preg av dette. Jo da, vi puttet noen baller til bak deres keeper slik at vi til slutt vant 11-0, men resultatet lyver nok litt. 1-0 hadde vært et mer riktig resultat i forhold til spill og sjanser, men det viser bare hvor effektive vi kan være på vårt beste. Når vi virkelig er klare for å lage moro.

Etter kampen takket og bukket vi til publikum og de kastet sjokolade, potetgull og frukt til oss i ren gledesrus over at kampen endelig var over. Tydelig at alle, dommere og bortelag inkludert, hadde hatt en flott opplevelse og det er jo meningen.

Neste lørdag er det kamp mot Sagene klokken 1430 og vi forventer flere tilskuer da så det er om å gjøre og møte tidlig for å få de beste plassene.

← 12 spillere fra Gjelleråsen på A-landslaget og G19 landslagets samlinger   |   Tap i toppoppgjøret mot Slevik →