Klar seier mot Harstad

image

Vi var litt spente på hvordan poengtapet mot Haugerud ville slå ut i forhold til kampen mot Harstad. Dette var hjemmelagets første kamp i årets serie på egen parkett. De hadde også imponert siste kamp forrige helg med uavgjort mot Sarpsborg Sharks. Uansett var det en meget tent gjeng som entret hallen for å vise hvem som regjerte.

1 periode

Det var bra tempo fra begge lag fra første drop, men det er hjemmelaget som tar ledelsen. Tar derimot ikke mer enn 1 minutt før vi utligner og etter det er det bare ett lag på banen i denne perioden.

Vi spiller meget god innebandy og trenerteamet mener at dette var noe bortimot optimalt av det vi kan. Kunne faktisk ledet mer enn 8-1, men er selvsagt meget godt fornøyde etter en slik periode.

2 periode

Nå hever Harstad seg en del hakk samtidig som vi senker presisjon og innsats. Vi er ikke i nærheten av hva vi leverer i periode 1, men det er vel egentlig ganske naturlig. Perioden blir preget av dårlige pasninger og ditto løp fra vår side. Vi bytter keeper midt i perioden og Røkke står resten av kampen. Største for vår del er vel at Victor scorer sitt første mål for laget på et skudd fra midtbanen.

3 periode

Denne perioden starter også dårlig fra vår side, men fra det 10 minutt og ut perioden er det bare oss på banen. Kun en meget dyktig keeper for Harstad holder sifrene nede for hjemmelaget.

Oppsummeringen av kampen er at vi gjør en fantastisk første periode og at vi avslutter kampen på en god måte.

Vil nok vise seg i løpet av sesongen at det er stor forskjell på topp og bunn i årets serie. Hjemmelaget manglet struktur og ferdigheter i denne kampen. De har en meget dyktig keeper som forhåpentligvis vil redde poeng for dem.

Det er vel også betryggende å vite at vi fortsatt ikke er i nærheten av toppformen ennå. Vi tar steg for steg så vi er på rett vei. Neste kamp er hjemme mot Sarpsborg Sharks 13. oktober og da håper vi tribunen vil bli fylt opp av ivrige fans som vil se teknisk god innebandy.

3 stjerner : Hansa som sluttet på 3+2. Han produserte og la ned mange meter.

2 stjerner: Mads som hadde fint driv og var truende hele matchen

1 stjerne: Sindre som var farlig frempå flere ganger og spilte fysisk godt

← LIHALLEN STENGT TIL HELGEN FOR REHABILITERING   |   Seier til G17-Rekrutt i første seriekamp. →