Seier til G17-Rekrutt i første seriekamp.

G17-Rekrutt hadde sin serieåpning i Lihallen sist lørdag, der de møtte Grei/Målløs 2 i en tett og jevn kamp og hvor GIF Fighters dro det lengste strået. Laget som består av 96 og 97 spillere  har spilt  noe sammen før og senest i Prague Games i Tsjekkia i juli hvor de gjorde sine saker meget bra.

Kampens første mål ble laget av dagens debutant og kaptein Erlend Bjerknes etter 06.14,  med pass fra Adrian Hoff.  Det tar dog ikke mer enn 18 sek. før Grei/Målløs kvitterer, slik at man er like langt i målprotokollen.  Spillet bølger litt frem og tilbake uten at noen lag dominerer, men etter 13.59 netter Henrik Gulbrandsen etter pass fra Benjamin Arntzen.  Ledelsen til GIF Fighters gjør at spillet hardner seg til da Grei/Målløs gjør alt for å utligne. Dette medfører til at Grei/Målløs får en to min. og en fem min. utvisning mot slutten av perioden for hardt spill. Perioden vinnes av GIF Fighters med 2-1.

Andre periode starter med overtallspill av GIF Fighters uten å få uttelling , og deretter får begge lag en to min. hver for hardt spill. Det tar ikke mange sekundene til, før også en til av hjemmelaget ryker på en to min., slik at begge lag nå har like mange spillere på banen. Her utnytter GIF Fighters sjansen bedre enn motstanderen, da Henrik Gulbrandsen finner Benjamin Arntzen etter 22.50 slik at Fighterne går opp i 3-1 ledelse.  Grei/Målløs får igjen en to min. og i PP setter Olav Ansnes Falkeid ledelse til GIF etter pass av Mikkel Lindblad Johansen etter 25.00.  Grei/Målløs reduserer 36 sek. senere, og det er fortsatt stor nerve i kampen. Begge lag kjemper iherdig og hvor det ytterligere blir en redusering til 4-3.  GIF Fighters jobber hardt videre og hvor Erlend igjen finner nettmaskene til Grei/Målløs.   5-3 til GIF nå etter pass av Adrian.  Nå kjører Grei/Målløs på alt de har og hvor GIF har mer enn nok med å forsvare seg. Det blir redusering og tilogmed kvittering av Grei/Målløs før pausesignalet for andre periode lyder. 5-5 etter to forrykende omganger, og vi venter med spenning til tredje periode.

Ganske tidlig i tredje periode finner Olav pass til Mikkel,  og GIF er igjen i ledelse.  Tid: 42.15.    Perioden blir preget av mye duell og forsvarsspill, og spillet var til tider meget nervøst. Grei/Målløs tar timeout med ca. 3 min. igjen å spille, men klarer ikke å kvittere.

Dermed står GIF Fighters igjen som seirende lag , hvor vi tilskuere ikke hadde ventet oss det når vi visste hvor godt besatt dette Grei/Målløs laget var i dag. Meget bra gjennomført av dagens coacher John Hansen og stedfortr. Roger Andersen, og all honnør til gutta som IGJEN overbeviste og gjorde sakene meget bra.

De som spilte : Bendik Fjellstad (M) , Martin Killingmo , Adrian Hoff , Henrik Gulbrandsen , Andreas Hordvik , Bjørn Erik Johansen , Benjamin Arntzen , Anders Mellum , Simen Hansen , Audun Moen Hovin , Eivind Brandeggen , Mikkel Lindblad Johansen , Olav Ansnes Falkeid og Erlend Bjerknes.

← Klar seier mot Harstad   |   Old Boys gutta er spent før første seriekamp →