Poengtap mot Haugerud

Kampen mot Haugerud var noe undertegnede fryktet på forhånd. Ikke fordi motstanderen er et topplag, men mer av erfaring på hvordan vi de siste sesongene har tapt kamper mot antatt dårligere motstander.

Blir enige om å starte med 3 rekker og vi skal slite ut motstanderne da de kjører mann – mann. Om vi kjører tempoet vi er vant med vil de ikke klareå følge med. Hva vi blir enige om er en ting, men hva vi gjør ute på banene er noe helt annet!

1 periode

Vi startet dårlig med forferdelige pasninger, dårlige valg og mye enkeltmannsarbeid.  Tar allikevel ledelsen på det eneste gode angrepet vi har i denne perioden. Klikk klakk spill i andre rekka og ballen fyker i mål.

Etter dette er det bare forferdelig spill fra vår side. Lignet et middels dårlig bedriftslag der vi løper rundt som forvirra høns.

Haugerud lar seg selvfølgelig ikke be to ganger og tar fortjent ledelsen 2-1 før perioden blåses av.

I pausen blir vi enige om full skjerping og la ballen gå, men det blir nok en gang med ordene. Når vi entrer banen er visst alt glemt.

2 periode

Dette er vel noe av det dårligste undertegnede har sett av laget. Om første periode var dårlig fra vår side var denne enda dårligere. Skulle ikke tro det gikk an men det var visst mulig. Haugerud øker til 3-1 før vi reduserer til 2-3 rett før perioden er slutt.

KLARE meldinger i pausen skulle få oss opp mange hakk. Den gode følelsen av å redusere på slutten av forrige periode skal få frem godspillet. Ville vi som planlagt løpe fra hjemmelaget i siste periode som vi gjorde mot Sveiva?

3 periode

De 12 første minuttene i denne perioden er dagens beholdning for vår del. Fullt trøkk og ballen går hurtig fra mann til mann og vi leder plutselig 6-3. Fra å ligge under 1-3 og så ta ledelsen 6-3 er veldig bra, men så går rullgardinen ned igjen. Vi slutter, av en eller annen grunn undertegnede ikke skjønner, å spille ball og gjøre de enkle valgene.

Nå skal alle gjøre ting på egenhånd og hjemmelaget reduserer til 4-6. Når vi også får slite i 2 undertall klarer Haugerud på mirakuløst vis å utligne da det kun er 45 sekunder igjen av kampen.

Som en oppsummering etter kampen er det enkelte ting som må tas opp. Vi VINNER som et lag og vi TAPER som et lag.

INGEN spillere som får godkjent etter denne kampen. Her viser vi hvor dårlige vi kan være. Nå må alle gå i seg selv og finne ut hva JEG kan bidra med på laget. For dette var katastrofalt dårlig enda vi har snakket så mye om denne kampen på forhånd. IKKE undervurder motstanderen da disse poengene er like viktige som mot alle andre lag. Vi har kun spilt 2 kamper i serien, men jeg forventer at alle skjerper seg maksimalt fremover, for dette var dårlig.

All ære til Haugerud som stod på til siste slutt og viste at de hadde tælen som vi totalt manglet.

Kommer ikke utenom at vi ikke var heldige med alle dommeravgjørelsene som ble tatt men vi kan ikke henge oss opp i dette men bare kjøre på. Uansett har vi kun oss selv å takke for at vi ikke vant denne kampen.

Nytter ikke å spille bra innebandy i 12 minutter. En kamp varer faktisk i 60 minutter……

← Storseier i 1.serierunde!!   |   Vurdering av spillertroppen 2012 →