Intervju med trenerteamet til Elitelaget

Etter og ha fått avtalt intervju med trenerne på Elitelaget overvar jeg dagens trening. Det første man legger merke til er antall spillere. 4 rekker og like mange keepere.

Høy intensitet og effektiv trening er et par nøkkelord jeg synes passer. En god blanding av erfarne og uerfarne spillere som passer godt sammen.  Når treningen er over tar jeg en samtale med Raymond og Paul Andre for å høre deres tanker om laget og årets sesong.

Det er mange nye spillere og en trener til som skal drive laget frem til forhåpentligvis en NM finale. Hvordan fungerer spillegruppa og dere to sammen?

Begge smiler til hverandre og sier at det stort sett fungerer veldig bra. På det sosiale plan er det perfekt, men det har vært litt skader under oppkjøringen så det har gjort sitt. Dette har blant annet medført at vi ikke har hatt samme rekke noen gang på treninger og det er jo slitsomt.

Hva er målet for sesongen og hvilke ambisjoner har dere?

Hovedmålet er å komme til NM finale og i serien har vi satt oss som mål og bli blant de 4 beste. Vet at målet for serien høres veldig ambisiøst, men man må tenke på at vi har et helt nytt lag som må spilles inn. Flyter alt som det kan så det er klart vi ønsker å vinne serien også, men vi forsøker å være realister opp i alt dette samtidig

Treningsmatchene har ikke vært det store resultatmessig. Hvorfor det?

Som sagt tidligere så har vi variert mye på rekkesammensettingen så det har helt klart gjort sitt. Dette har også vært en bevisst handling da vi ønsket å teste flere spillere sammen. Samtidig hadde det også sammenheng med skader som vi har pådratt oss underveis.

Vi synes også at det har vært viktig at alle skal få sjansen til å vise seg frem. Er ikke mange som har like bred stall som oss og da synes vi det er viktig at alle skal få prøve seg.

Som tidligere nevnt så er det mange nye spillere i gruppen. Hvordan har det gått med integreringen av disse i miljøet?

Det har gått veldig bra. Ingen av våre spillere har primadonna nykker så de har blitt veldig godt mottatt. Vi er en svært treningsvillig gruppe og det er en god blanding av erfarne og uerfarne spillere så alle tar ansvar på sin måte.

Et naturlig spørsmål er selvsagt hva dere tenker om egne juniorer. I fjor ble mange tatt opp på og veletablerte spillere?

Vi kommer selvsagt til å kjøre videre på den linjen Paul Andre og klubben gjorde i fjor. Er egentlig en enkel filosofi vi har der. Er du god nok er du gammel nok. Det derimot de nye unge spillerne som får sjansen og publikum må være klar over er at de vil variere en god del i sine prestasjoner. De kan soille kjempegodt i 3-4 kamper for så å gjøre det dårlig. (dette vil selvsagt variere fra spiller til spiller). Det som da er viktig er at alle skjønner at da får de ikke spille på Elitelagets kamper. Når de er tilbake i gammelt slag blir de selvsagt tatt med igjen.

Vi viste vel også at vi mener alvor når man så siste seriekamp. Da var 4 av spillerne under 18 år…..

Når dere først nevner Sveiva kampen. Hva er deres refleksjoner om den?

Vi er faktisk meget positivt overrasket over prestasjonene. Sveiva var helt klart best de 10 første minuttene, men etter det tar vi mer og mer over. Siste30 minuttene er vi klart bedre enn Sveiva og spesielt da de siste 20 minuttene. Spillerne vokste utover kampen så vi var faktisk godt fornøyd.

Man skal også vite at vi ikke hadde spilt med disse rekkene mer enn i 1,5 uker spå dette vil bare bli bedre og bedre utover sesongen.

Nå takker jeg begge for en hyggelig prat og vi venter spent på fortsettelsen av sesongen.

← Vurdering av spillertroppen 2012   |   2. runde regionscup →