Seier i G15-1.div. over Hasle Løren

GIF Fighters 2 skulle egentlig ha spilt kampen i Lihallen, men innspurten i G15-1.div. med alle omberamminger, gjorde at hjemmematchen mot Hasle Løren måtte spilles i Lørenhallen. Hasle Løren hadde sporty stilt med halltid i Lørenhallen, og dermed ble «hjemmekampen» spilt der.
Første periode blir preget av Hasle Løren, da de setter opp et høyt tempo hvor våre fightere ikke helt henger med. Med et redusert mannskap i dag grunnet mange forfall og med Tigers Cup i beina, gikk gutta litt for halv maskin og dermed var det Hasle Løren som ledet 2-1 etter første periode, vel fortjent. Hasle Løren er løpsvillige og raske, men det spørs om ikke mye av kruttet blir brent i første periode og det skal tross alt spilles to perioder til.

Andre periode tar fighterne over føringen, og setter 4 kasser i løpet av perioden. Hele laget presenterer seg, og spiller til tider slik vi så dem i Tigers Cup. 97-gutta får godt tak på Hasle Løren nå, laget er inne i en god steam og det vises. Solid ledelse etter to perioder med 5-2 til GIF, og vi aner at vi kan få vår første seier i Lørenhallen.

Tredje periode blir også preget av GIF, da de setter 3 kasser i begynnelsen av perioden. Spesielt er det morsomt å se spill av høy klasse, slik 8-2 målet til GIF ble scoret. En skikkelig lekkerbisken var det. Hasle Løren reduserer to ganger til 4-8, men fighterne fra GIF og 97 var aldri truet. Dermed ender «hjemmekampen» i Lørenhallen med seier til GIF med 8-4. Mikkel og Anders må nevnes med god målteft og gode avslutninger, og Joakim med sitt backspill glimrer. Magnus er på vei opp igjen etter lengre tids fravær grunnet skade, og Tommy står i buret med bravur. Hele laget viser seg fram meget godt, og hadde det ikke vært for en god Hasle Løren keeper, er jeg redd for at sluttresultatet hadde sett større ut. Joakim blir BB i dag for sitt enorme backspill, og Mikkel og Anders viser at vi i GIF har meget gode avsluttere med fenomenale skudd.

Gratulerer med fortjent seier, og da står det igjen kun én kamp i G15-1.div. og den spilles førstkommende lørdag i Lihallen.

Mikkel  4/2
Anders 3/1