G97 med sølv i Tigers Cup !

I helgen ble Tigers Cup Junior arrangert for tiende gang, og GIF Fighters var godt representert med flere lag i årets utgave. I gutteklassen stilte det to lag som har til vane å møte hverandre i finalen, og jammen meg var det nærme denne gang også..
GIF 1 vant sin pulje med seire over Sveiva 2 med 6-0, Herrestads AIF 2 med 3-2, Nes IBK med 8-0 og uavgjort mot Øreåsen IBK 0-0.
I kvartfinalen møtte de Nilsby IBK og det ble en hard dyst, men GIF 1 gikk videre til semi med seier 2-0.

GIF 2 (97) åpnet med seier over Fet IBK med 3-2. Deretter ble Lillehammer IBK slått 8-2 tidlig lørdag morgen og laget fulgte opp med seire over Nor 92 med 3-2 og Slevik IBK med 4-3 utover lørdagen.
I kvartfinalen ventet Sarpsborg IBK som alltid er en vanskelig nøtt å knekke. Det ble en jevnspilt kamp hvor GIF 2 hadde et lite overtak som de utnyttet bra, og gikk seirende av banen med 2-1.

Da ble det klart for ett nytt møte GIF 1 og GIF 2 i cupsammenheng, men denne gang allerede i semifinale. GIF 2 gikk tidlig i ledelse, og GIF 1 måtte dermed begynne å jage utligning. Mot slutten av perioden klarer de å utligne og dermed ender perioden 1-1.
Andre periode byr på mye spenning og til tider godt spill, men disse to lagene kjenner hverandre godt og det bli ikke flere scoringer i kampen.
Dermed står det 1-1 etter ordinær tid, og straffeslag må til. Olav setter en straffe for GIF 2 mens Limo setter sin for GIF 1. De andre utvalgte bommer, og dermed like langt etter 3 straffer hver. Først på den femte straffen blir det avgjort, da Anders setter sin for GIF 2 hvor GIF 1 sin straffe blir reddet av en meget god Tommy i mål.

Dermed blir det GIF 2 som går til finalen, hvor de skal møte Herrestads AIF 1 til kamp om gullet.
Finalen åpner bra for GIF 2, da Eivind sender laget i tidlig ledelse. GIF 2 trykker hardt på, og det er bare uheldigheter som gjør at ikke ledelsen blir større. Skudd går i tverrligger og to i stanga, men ballen vil ikke inn bak Herrestads keeper. Herrestad utligner på tampen av perioden, men til nå er det GIF 2 som har det lille overtaket. Desverre begynner kreftene å ta slutt i begynnelsen av andre periode, da Herrestad er mye hurtigere enn GIF, og tempoforskjellen begynner å vise seg. Herrestad går opp i en 4-1 ledelse, men Joakim reduserer til 4-2 og det er fortsatt spenning i kampen. Desverre klarer ikke GIF å redusere ytterligere, men GIF 2 har gjort en formiddabel cup, gjennom å komme seg helt til finalen.

Så selv om det ble sølv, føltes det som gull for oss, og dere kan være stolte av den innsatsen dere gjorde i årets Tigers Cup.
Vi gratulerer hele laget, og lagets coacher, for en vidunderlig innebandyhelg, med mye godt spill, underholdning av første klasse, og grenseløs spenning.
Gratulerer med SØLV, det var GULL verdt !!!

← Seier i G15-1.div. over Hasle Løren   |   Gjerdrum ble for sterke i G14-1. Div. →