Spennende mot Sveiva i seriefinalen G14-Elite !!

Lørdag 3. mars, var det seriefinale i G14-Elite, hvor våre gode naboer fra Sveiva gjestet oss i Lihallen. Hvis GIF klarte å vinne denne matchen, hadde de sjans på å ta tabelltoppen nettopp fra Sveiva – som ledet med 2 poeng før dette møtet. Målforskjellen ville da bli avgjørende, da GIF hadde bedre målforskjell enn Sveiva.
Anders (Magiske Mellum), hadde varmet opp i forkant til denne kampen med å sette 5 kasser for GIF Fighters 2 tidligere på formiddagen, og gutten var tydeligvis i perlehumør.
Første periode er bare 01.31 gammel, når Anders presenterer seg for første gang i denne matchen. En enkeltprestasjon gjør at ballen fyker bak Sveivas keeper. Det tar ikke lange tida før «Magiske Mellum» er frempå igjen og setter en ny kasse bak Sveivas keeper. Tid: 03.05 og pass fra Adrian. Sveiva tar time-out allerede etter denne scoringen, og de er tydelig preget av stundens alvor. Etter 09.45 får Adrian en utvisning på feil avstand. GIF rir av undertallspillet ganske elegant, og etter litt hvile på benk entrer Anders banen igjen. Han kliner til igjen og setter sin og GIFs 4 scoring i matchen. Tid:13.38 uass. MAGISK !!!
Anders er i ferd med å sette sitt tydelige preg på denne matchen,og det har satt støkk i Sveiva så det holder. Sveiva klarer å redusere til 4-1 rett før periodens slutt, men GIF er i føringen, med god hjelp av «Magiske Mellum».

Andre periode begynner med hardt press fra Sveiva, og nå er de tydelig veldig oppmerksom på Anders. Olav foretar en enkeltprestasjon og setter ledelse til 5-1 etter 18.48 uassistert.  Etter dette får GIF en downperiode hvor Sveiva kommer seg til hektene igjen og klarer å redusere hele tre ganger!! Er vi vitne til et «breakdown» ???
Men så kommer Anders til mulighert igjen og setter den betryggende 6-4 ledelsen som GIF nå så sårt trengte. Pass fra Erlend. GIF går til andre pause med ledelse 6-4, men Sveiva har kommet farefullt kraftig i andre periode.

Tredje periode er halvannet minutt gammel, da Adrian finner Erlend som omsetter pasningen til herlige 7-4 i GIFs favør. Sveiva setter inn sluttspurt og reduserer 2 ganger til 7-6 og det er fortsatt litt over 7 min. igjen. Resten av perioden blir nervepirrende for begge lags supportere og når sluttsignalet lyder er det jubel fra GIF tilhengerne og fortvilelse fra Sveiva supporterne. Det ble seier til GIF Fighters over Sveiva i dag med 7-6, i en alvorlig underholdende og nervepirrende kamp. «Magiske Mellum» satte 5 lekre kasser i dag, og sammen med resten av et hardtarbeidende lag sikret de seieren over rivalen Sveiva som kom ganske nære men nådde ikke fram.
Alltid ekstra gøy å vinne slike kamper som byr på underholdning og nerve gjennom 3 perioder. Gratulerer !!!

← Regionscupfinale G15   |   Seier mot Drøbak Frogn G14-1.div. →