Godt resultat i G17 1. divisjon

Lørdag 21. januar 2012 kl 11:00
G17 1. div.:  GIF Fighters 3 – Strømmen:   9-3
Perioderesultater: 1-1, 5-0 og 3-2
Avslutninger på mål: 50-33 (16-14, 16-5 og 18-14)

02:40 1-0 Andreas F
05:36 2 min utv Martin Reitan (gjentatte)
05:57 1-1 Mål: Strømmen
19:24 2 min utv Strømmen (feil avstand)

24:47 2 min Strømmen (slag)
25:24 2-1 Mål: Benjamin Arntzen Ass: Victor Hammervold-Jashari
26:25 3-1 Mål: Benjamin Ass: Olav Falkeid
27:35 2 min utv Strømmen (forsinkels av spillet)
30:41 4-1 Mål: Mathias Szallies Ass: Martin Killingmo
32:52 2 min utv Strømmen (Spill med hånd)
34:26 5-1 Mål: Jørgen Larsgaard Ass: Olav
35:01 6-1 Mål: Edvin Eikland

40:30 6-2 Mål: Strømmen
45:01 7-2 Mål Henrik Gulbrandsen Ass: Victor
48:22 8-2 Mål: Edvin Ass: Victor
49:45 9-2 Mål: Mathias Ass: Martin K
54:43 2 min utv «Kåre» (slag)
56:52 2 min utv Strømmen (ulovlig dytt)
58:27 9-3 Mål: Strømmen

Mål poeng:
Power Play: 5 perioder; scoret 2 mål men slapp også inn et….
Undertall: 2 perioder; slapp inn et mål.
Backene: 2 mål / 5 assist. DET er vi veldig fornøyd med!!
1. rekka: 3 mål
2. og 3. rekka: 3 mål (Spillere «vandret» mellom disse rekkene!!)

Kampen oppsummert:
Når Andreas forserer hele venstresiden og setter 1-0 etter få minutter, får vi satt kampen der vi vil ha den. Tror vi. Etter drøye 5 minutter må Reitan Jr. sone for gjentatte forseelser, og Strømmen utligner. Resten av førsteperioden er en jevn batalje, der backene og centerene våre gjør en manns jobb for å presse Strømmen til halvdårlige avslutninger.

Vi prøver ut en annen PP-formasjon, uten å lykkes altfor godt, men får en ny PP-sjanse etter drøye 5 minutter. NÅ lykkes vi, med scoring fra Limo! Nøyaktig minuttet senere får Limo et kakestykke av en krempasning fra Olav, og kliner kule på direkten i krysset. Vakrere og mer klinisk kan ikke innebandy spilles. Vi herjer med Strømmen nå, og de gjør ikke annet enn å pådra seg 2 minuttere og løsner noen forsiktige avslutningsforsøk. Det første i midtperioden kom etter 11:20….. Mathias setter 4-1 på lekkert vis, før Strømmen igjen havner i undertall. Litt kaos og lite struktur, før Kaptein Larsgaard omsetter Olavs pass i 5-1. En hardt arbeidende Edvin gjør jobben alene like etterpå, og det står 6-1 etter 2 perioder.

Vi tar kanskje ting litt for gitt nå, for i perioder av sisteperioden er ikke alle gutta like skjerpet. Strømmen reduserer på et finurlig skudd som setter Markus helt ut av spill. Så viser 1. rekka seg frem et par ganger: Simen til Victor til Henrik, og få ballberøringer men kjappe og lekre pasninger gjør 7-2! Victor kjører showet og spiller Edvin presist frem: 8-2! På nytt får vi en lekker kombinasjon mellom Martin K. og Mathias; og en lekker avslutning til 9-2. Strømmen får reduserer til 9-3 når de er i undertall. Vi skriver det på kontoen «Fokus er flyttet til morgendagens oppgjør mot Sveiva»!
Vi har kvittet oss med den nest siste utfordreren til seriemesterskapet i G17 / 1. divisjon. Og vi har gjort det på mesterlig vis!

Spillerbørsen;
Bendik Fjellstad; 5; Slipper inn 1 mål på 14 skudd, egentlig en rolig dag, noe rufsete utkast som trekker ned.
Benjamin: 5; Scorer 2 flotte mål, men er ganske usynlig i deler av kampen, har en del skumle ballmiss som point i PP, men jobber knallkardt defensivt.
Victor: 5+: Nok en bra match, 3 målgivende, gode initiativ men har mange ballmiss som fort kan ende i trøbbel.
Edvin: 5/6: 2 mål og enorm defensiv innsats. Noe mer rufsete forover.
Henrik: 5-: Ikke så synlig i dag, men setter et nydelig mål. Spiller lite i midtperioden pga mange PP.
Simen: 5/4: Ingen målpoeng i dag, noe som er svært sjelden. Mye uvenn med ballen, men løper mer enn de aller fleste!
Jørgen: 6/5 og BB; Har en feilpasning tidlig i matchen, men leverer på høyt nivå gjennom hele matchen. Suveren defensivt, og scorer i PP fra høyrekanten.
Andreas F: 5+; Sterk match, noen ballmiss og tekniske feil trekker ned, men et herlig mål!
Daniel; Blir tidlig skadet, og forsvinner dermed ut av matchen.
Mathias: 5; Preger ikke kampen den første lille halvtimen, men løfter seg mye utover og setter 2 flotte mål!
Martin R.: 4-; Sliter med tempo mot større og sterkere spillere på G17nivået, får «svi» for egne og lagkameratenes gjentatte forseelser (slag) i begynnelsen av kampen. Pluss for gode bevegelser som skaper trøbbel for Strømmens målvakt.
«Kåre»: 4; Mer trøbbel en vanlig i dag, men får blør så mye for drakta si som Kåre! Får en velfortjent 2min etterhvert; dette må vi jobbe med å bli kvitt.
Markus: 5-; Står de siste 30 minuttene. Slipper inn 2 mål på 19 skudd. Litt uheldig med det ene målet, og trekkes for noen slurvete utkast.
Martin K.: 5+: Løfter seg enda et hakk fra kampen mot Sveiva, og er sterk defensivt og stadig mer ivrig offensivt. Leverer 2 målgivende, og er virkelig i ferd med å etabler seg på dette nivået.
Olav: 5/4: Utsettes for knallhardt kampprogram for tiden, men vil jo så gjerne spille hele tiden. Viser mye kreativt, og serverer et kakestykke av en pasning til 3-1 målet. Bør true kassa mer.

← G17 Elite gjorde kampen mot MG10 unødvendig spennende   |   G15 mot Sveiva i kvartfinale i Regionscupen →